اجرای 3 برنامه توسعه محور رونق گردشگری در روستاهای اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به اجرای سه برنامه توسعه محور رونق گردشگری در روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: جهت رونق گردشگری روستاها سه برنامه کلان دنبال می شود.

 وی از برنامه ریزی جهت توسعه گردشگری غذا با مواد ارگانیک در روستاهای این استان خبر داد و بیان کرد: با اجرای رویدادهای مختلف به دنبال معرفی توانمندی روستاها هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان افزود: گردشگری غذا امروزه یکی از جاذبه های شاخص محسوب می شود و با توجه به تنوع غذایی در روستاهای اردبیل می توان این محور را به عنوان فرصتی جهت رونق گردشگری در نظر گرفت.

فلاحی بخش دیگر برنامه ها را احیای تولید صنایع دستی عنوان کرد و گفت: حمایت از تولید و احیای رشته های منسوخ در این بخش با جدیت دنبال شده و ضروری است ادارات شهرستان ها نسبت به عملیاتی شدن آن مشارکت داشته باشند.

وی همچنین توسعه بوم گردی ها را فرصتی برای رونق گردشگری روستاها دانست و تاکید کرد: با اعطای تسهیلات به تبدیل و احداث اقامتگاه بوم گردی می توان موجب رونق اقتصادی روستاها و ممانعت از مهاجرت روستاییان شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: همچنین با شناسایی توانمندی هر روستا به ویژه آثار شاخص تاریخی و طبیعی به دنبال معرفی توانمندی ها و تعریف مقاصد جدید گردشگری هستیم.

انتهای پیام/ع

رونق گردشگری در روستاها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار