امروز ۲۸ آذرماه مصادف با سالروز حمله موشکی رژیم بعث به شهر دزفول است که به همین مناسبت روایتی ویدئویی از حمله این رژیم منتشر شده است.

روایتی از حمله رژیم بعث به شهر موشک‌ها+موشن‌گرافیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۸ آذر یادآور روزی است که شهر دزفول در سال ۶۱ هدف یورش بی‌رحمانه موشکی رژیم بعث عراق قرار گرفت. دزفول پیش از این تاریخ نیز در سال 61 بارها هدف حملات هوایی و راکتی دشمن قرار گرفته بود اما ارتش بعثی عراق، نخستین بار در این روز حملات موشکی گسترده خود به شهرهای ایران را با شلیک موشک‌های زمین به زمین به دزفول آغاز کرد.

از جمله مهم‌ترین اهداف رژیم بعث عراق از بمباران و موشک‌باران شهرها به ویژه شهر دزفول این بود که با از بین بردن زیرساخت‌های اقتصادی و ناامن کردن شهرها، مردم ایران را از مقاومت و ایستادگی باز دارد، اما پشتیبانی مردم دزفول از رزمندگان اسلام و مقاومت آن‌ها، موجب خشم دشمن بعثی شد و از اوایل جنگ تحمیلی این شهر هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفت.

گفتنی است؛ 174 فروند موشک در طول هشت سال جنگ به این شهر اصابت کرد که در پی آن 711 نفر از هم‌وطنانمان شهید شدند. این آمار تنها شامل شهدای موشکی دزفول بود که اگر شمار شهدای این شهر که در جبهه به شهادت رسیدند به آن اضافه شود، این رقم به دو هزار و 600 تن خواهد رسید.

به مناسبت سالروز حمله موشکی رژیم بعث در 28 آذر سال 61 روایتی از این حمله بی‌رحمانه در قالب موشن‌گرافی منتشر شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: دفاع مقدس ، شهید ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
پسر خاله من دزفول بود و زمانی که نوزاد بود موشک کنار خونه شون فرود اومد و زیر آوار موند و فلج اطفال گرفت و یه پاش فلج شد ولی بنیاد جانبازان قبولش نکرد
آخرین اخبار