ثبت مجموعه ارس‌های کهنسال روستای تلاتر در فهرست میراث ملی

مجموعه ارس‌های کهنسال روستای تلاتر الموت غربی با میانگین سنی هزار تا هزار و ۲۰۰ سال در فهرست میراث ملی طبیعی به ثبت رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در جلسه کمیته تخصصی ثبت میراث طبیعی کشور پرونده ثبتی مجموعه ارس‌های کهنسال روستای تلاتر بخش الموت غربی با میانگین سنی هزار تا هزار و ۲۰۰ سال مورد بررسی قرار گرفت که پس از تائید نهایی، این آثار ارزشمند طبیعی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

حضرتی افزود: این آثار ارزشمند در نزدیکی روستای تلاتر و بر روی تپه‌ای واقع شده است.

به گفته وی، بیش از ۲۰ اصله ارس در این محدوده برای ثبت شناسایی شده است و به دلیل آب و هوای مطلوب منطقه اکثر آن‌ها سالم و از شرایط مناسبی برخوردارند.

وی تصریح کرد: جموعه ارس‌های کهنسال روستای تلاتر تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدامی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آثار شود، ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: در این جلسه همچنین سه اثر طبیعی دیگر استان شامل درخت چنار کهنسال روستای زیاران آبیک، درخت داغداغان کهنسال روستای پررود و چنار‌های کهنسال روستای جوینک در الموت غربی به ثبت رسیدند و تعداد آثار طبیعی ثبت شده استان در فهرست آثار ملی به ۳۷ عدد افزایش یافت.

انتهای پیام/

ثبت ارس‌های کهنسال روستای تلاتر با میانگین سنی هزار تا هزار و ۲۰۰ سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار