بطحایی در حاشیه جلسه هیات دولت:

وسایل گرمایشی بسیاری از مدارس کشور غیر استاندارد است

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر اعتبارات لازم اختصاص پیدا نکند تا ۸ سال آینده هم امکان حذف وسایل گرمایشی خطرناک را نداریم.

امیدواریم در بودجه 98 اعتبارات مناسبی به وزارت آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به حادثه مدرسه زاهدان اظهار کرد: من به خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت می‌گویم. اتفاقی را که در مدرسه زاهدان افتاد  باید بیشتر بررسی کنیم، ضمن اینکه سهم قصور افراد هم  مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی افزود: موضوع نقص بخاری آن مدرسه از حیث اداری ابهاماتی داشت که تیم اعزامی وزارت آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان هنوز گزارش خود را در این خصوص ارائه نداده است.

بطحایی تأکید کرد: وسایل گرمایشی بسیاری از مدارس کشور به دلیل کافی نبودن اعتبارات، غیر استاندارد است و ما مجبوریم از وسایل گرمایشی خطرآفرین استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در بودجه سال ۹۸، اعتباراتی را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد تا بتوانیم نهضتی برای برچیده شدن وسایل گرمایشی خطرناک شکل بدهیم در غیر این صورت نه تنها تا سال آینده بلکه تا ۷ یا ۸ سال آینده هم امکان حذف این وسایل گرمایشی را نداریم.

بطحایی با بیان اینکه این موضوع از دستور کار دولت و وزارت آموزش و پرورش خارج نمی‌شود، تصریح کرد: ما طی دو هفته گذشته جلسات متعددی برگزار کردیم تا اوراق صکوکی را که در اختیار ما قرار گرفته استفاده کنیم و به تهیه وسایل گرمایشی اختصاص دهیم اما این اعتبارات به میزانی نیست که بتوانیم همه مدارس را تجهیز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با افرادی که در حادثه مدرسه زاهدان قصور داشتند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
این اتفاق نه اولی هست نه اخزی خواهد بود مدیریت در کشور ضعیف است فقط وعده وعید
-
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
سلام ، ضمن تسلیت به داغداران زاهدانی نباید ضعف مدیریتی را به گردن لوازم و امکانات انداخت . مدیران نوسازی و آموزش و پرورش منطقه باید دادگاهی و علاوه بر پرداخت دیه این عزیزان از خدمت دولتی برکنار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
آموزش و اطلاع رسانی . مگه خود تهران چند ساله که از نفت سفید استفاده نمیکنه؟؟؟؟؟ بنده در یک طرح آزمایشی حاضرم آتش سوزی یک مهد کودک را به تنهایی مهار کنم . البته آتش سوزی مشابه حاذثه تلخ زاهدان .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
چرا بس حدودا دو ماه پیش یک اتفاقی در روستاهای آذربایجان شرقی افتاده بود منکر شدند و گفتند وسایل گرمایشی همه استاندارد هستش
آخرین اخبار