۸ خاصیت باورنکردنی و دارویی هویج برای سلامت بدن+ اینفوگرافی

هویج ماده غذایی با خواص شگفت‌انگیز نه تنها برای اعضای داخلی بدن مفید است بلکه در بهبود وضعیت پوست نیز تاثیر دارد.

با خواص این گیاه نارنجی بیشترآشنا شوید+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، فرقی نمی‌کند هویج خام، پخته، رنده شده یا به صورت پوره باشد زیرا روش‌های بسیاری برای وارد کردن هویج به برنامه‌ی غذایی روزانه وجود دارد.

این ماده‌ غذایی نارنجی رنگ سرشار از خواص فوق العاده است که خدمت بزرگی به سلامتی می‌کند.

با مصرف این سبزی ترد، پرخاصیت و مقوی به اندازه کافی ویتامین A. دریافت می‌کنید و به دنبال آن پوستی شاداب دارید و به سرطان و پیری دچار نمی‌شوید.

خواص شگفت‌انگیز هویج برای جوانی

هویج دارای خواص ضد پیری است، مقدار بالای بتاکاروتن موجود در هویج در برابر تخریب سلولی ناشی از متابولیسم طبیعی بدن مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و روند پیری سلول‌ها را آهسته‌تر می‌کند.

نقش هویج در تقویت پوست

ویتامین A. و آنتی اکسیدان‌ها از پوست در برابر تخریب ناشی از نور خورشید محافظت می‌کنند. کمبود ویتامین A. باعث خشکی پوست، مو و ناخن می‌شود؛ ویتامین A. از بروز پیری زودرس، آکنه، خشکی پوست، لکه و از بین رفتن یکنواختی رنگ پوست پیشگیری می‌کند.

هویج یک ضدعفونی کننده طبیعی

گیاه شناسان بر این عقیده هستند که هویج از ایجاد عفونت پیشگیری می‌کند؛ از این گیاه می‌توان به روش‌های مختلف مانند له شده، جوشانده یا خام بر روی انواع زخم‌ها استفاده کرد.

 پاکسازی بدن از مواد زائد با هویج

ویتامین A. به کبد کمک می‌کند تا مواد زائد را از بدن بیرون کند؛ این ماده غذایی باعث کاهش صفرا و چربی در کبد می‌شود، فیبر‌های موجود در هویج به تمیز کردن روده و سرعت بخشیدن خروج مواد زائد از بدن کمک می‌کنند.

تضمین سلامت دندان‌ و لثه‌ با گیاهی نارنجی رنگ

این سبزی ترد همه نوع خاصیتی دارد! هویج‌ها دهان و دندان را تمیز می‌کنند و مانند مسواک و یا خلال دندان مواد باقی ماده غذا را از لای دندان‌ها خارج می‌کنند؛ هویج با تحریک لثه باعث ترشح زیاد بزاق شده که ایجاد اسید و باکتری سازنده کرم خوردگی دندان را متوازن می‌کند.

تاثیر مصرف هویج در پیشگیری از سکته 

طی یک بررسی که در دانشگاه هاروارد صورت گرفت مشخص شد افرادی که بیش از ۶ هویج در هفته می‌خورند نسبت به آن‌هایی که در ماه تنها یک هویج یا کمتر می‌خورند، کمتر با سکته مواجه می‌شوند.

با خواص این گیاه نارنجی بیشترآشنا شوید+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار