پیش بینی اعتبار ۳۱۷ میلیاردی برای بازآفرینی شهری استان قزوین

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی گفت: ۳۱۷ میلیارد اعتبار برای حوزه بازآفرینی از صندوق توسعه ملی، شهرداری ها، دستگاه‌های عضو ستاد و شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ رافع ناصری فر معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی گفت: ۳۴ میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعتبارات روبنایی، زیر بنایی و بهسازی فضای شهری توسط صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری به استان قزوین اختصاص داده شده است.

ناصری فر افزود: بودجه دوم شامل بودجه‌ی شهرداری هاست که بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: بودجه ۱۹ دستگاه اجرایی عضو ستاد بازآفرینی و همچنین اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی گفت: استان قزوین بیش از هزار و ۲۰۰ بافت فرسوده و ناکارآمد دارد و این شهر‌ها و محلاتی که انتخاب شده اند، از برنامه اقدام مشترک استان خارج و در مسیر بازآفرینی هدف گذاری شده است.

ناصری فر افزود: این اعتبارات ویژه شهر‌های بالای پنجاه هزار نفر و مراکز شهرستان‌ها است که در استان قزوین، یازده محله را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: محلاتی که قرار است هدف بازآفرینی شهری قرار بگیرند؛ در شهر‌های قزوین، الوند، تاکستان، بویین زهرا، آبیک، اقبالیه و آوج قرار دارند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی گفت: چهار محله بلاغی، امامزاده حسین، راه آهن و هادی آباد در شهر قزوین؛ مرکز شهر در الوند، راه اک و سردار جنگل در تاکستان، محله فردوس در حاشیه راه آهن آبیک، مرکز شهر در بویین زهرا، محله اکبرآباد در اقبالیه که یک منطقه حاشیه نشین نیز هست و محله مرکزی و کاروانسرا در آوج محلات مورد نظر بازآفرینی شهری در استان قزوین است.

انتهای پیام/

تخصیص اعتبار برای حوزه بازآفرینی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.