کمک ۱۰ میلیون تومانی برای جابجایی خانه‌های تخریب شده

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خانه‌های تخریب شده سیل اخیر پرداخت می‌کند.

محمد خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای تعمیر خانه‌های تخریب شده سیل اخیر و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای جابجایی این منازل به خانوار‌ها داده می‌شود.

وی افزود: برای واحد‌های مسکونی روستایی علاوه بر تسهیلات بلاعوض، ۳۵ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

خانی با بیان اینکه در حال حاضر در انتظار دریافت فهرست متقاضیان از سوی آب منطقه‌ای و فرمانداران هستیم، گفت: از مردم تقاضا داریم در حاشیه و حریم رودخانه‌ها ساخت و ساز نکنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران افزود: برای ساخت واحد‌های احداثی در شهر‌ها هم علاوه بر ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای جابجایی این منازل، ۱۱ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تعمیر و ۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی و ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض تعمیر واحد مسکونی به خانوار‌هایی که منازل آن‌ها در سیل خسارت دید، پرداخت شد، گفت: این تسهیلات به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر پرداخت شد و همچنان هم ادامه دارد.

خانی افزود: بانک مرکزی هم به ۶ بانک عامل اعلام کرد تا بر اساس خسارتی که واحد‌های مسکونی دیدند، تسهیلات بانکی تا سقف ۱۲ میلیون تومان برای تعمیرات به آن‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام/ م

برنامه ریزی برای خانه‌های تخریب شده سیل اخیر

برچسب ها: بارش باران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.