واکنش‌های جهانی به تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه؛

مخالفت انگلیس و استقبال روسیه از تصمیم ترامپ/ نتانیاهو: تصمیم آمریکا را بررسی می‌کنیم

تصمیم دونالد ترامپ به خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه واکنش‌های بین المللی را نیز برانگیخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، توبیاس الوود، معاون وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اشتباه می‌گوید داعش در سوریه شکست خورده است.

توبیاس الوود در پاسخ به توئیت ترامپ که گفت ”ما داعش را در سوریه شکست داده ایم“ نوشت: ”کاملا مخالفم، داعش به صورت‌های دیگر افراطی‌گری تغییر شکل داده و تهدیدش بسیار زنده است. “

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است به نقل از نیرو‌های موسوم به سوریه دموکراتیک اعلام کرد تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه "خیانت" است و خروج ناگهانی نیرو‌های آمریکایی از شرق سوریه به مثابه خنجر زدن از پشت به ماست.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: "اسرائیل تصمیم آمریکا را برای بیرون بردن نیرو‌های خود از سوریه بررسی و درباره امنیت خود اطمینان حاصل خواهد کرد. "

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد دولت آمریکا به او اطلاع داده بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور قصد دارد نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج کند.

نتانیاهو گفت: «دو روز پیش با رئیس جمهور دونالد ترامپ و دیروز هم با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا صحبت کردم. دولت آمریکا به من اطلاع داد رئیس جمهور قصد دارد نظامیان این کشور را از سوریه خارج کند. آن‌ها به روشنی بیان کردند که برای اعمال کردن نفوذ خود در منطقه از راه‌های دیگری بهره‌مند خواهند شد. این البته تصمیمی آمریکایی است. زمان بندی خروج، چگونگی اجرای تصمیم و البته پیامد‌هایی که برای ما خواهد داشت کم کم آشکار می‌شود. به هر ترتیب ما از امنیت اسرائیل در این شرایط محافظت خواهیم کرد.»

وزارت امور خارجه روسیه هم اعلام کرد تصمیم به خروج نظامیان آمریکا از سوریه چشم انداز حل و فصل سیاسی را در این کشور ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار