آغاز برداشت چغندر قند از ۶۶ هزار هکتار سطح زیر کشت در محلات

برداشت چغندر قند از از ۶۶ هزار هکتار زمین‌های زیر کشت در شهرستان محلات آغاز شد

آغاز برداشت چغندر قند از ۶۶ هزار هکتار سطح زیر کشت در محلاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ برداشت چغندر قند از ۶۶ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان محلات آغاز شد.

 محمودی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات  در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به اینکه شهرستان محلات در تولید چغندر قند پس از شهر اراک رتبه دوم را در استان مرکزی دارد گفت: برداشت چغندر قند از۶۶ هزار سطح زیر کشت در شهرستان محلات از نیمه دوم آذر ماه شروع شده و تا یک ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۴ هزار تن چغندر قند از این مزارع برداشت شود.

محمودی افزود: چغندر قند تولید محلات به کارخانه قند اصفهان حمل می‌شود و کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت در این شهرستان بصورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: نکته قابل توجه درکشت چغندر قند اصلاح الگوی کشت است که با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در این شهرستان بیش از ۹۰درصد مزارع شهرستان محلات مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شده اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات ادامه داد: مهمترین مشکل در بحث چغندر قند در محلات از سنوات قبل پرداخت نشدن به موقع وجه کشاورزان توسط کارخانه داران بوده که انتظار می‌رود امسال کارخانه داران وجه کشاورزان را به موقع پرداخت کنند.

انتهای پیام / ج

پیش بینی برداشت بیش از ۴ هزار تن چغندر قند از مزارع شهرستان محلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.