کمیسیون شکایات انتخاباتی:

نتایج انتخابات پارلمانی پس از بررسی شکایت ها تغییرات جدی خواهد کرد

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان تاکید کرد که پس از بررسی شکایت ها، نتایج انتخابات پارلمانی تغییرات جدی خواهد کرد.

نتایج انتخابات پارلمانی پس از بررسی شکایت ها تغییرات جدی خواهد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان تاکید کرد که پس از بررسی شکایت ها، نتایج انتخابات پارلمانی تغییرات جدی خواهد کرد و لیست نهایی نامزدهای پیروز با تحول مواجه می شود.

علیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان گفت: افرادی که نامشان در فهرست ابتدایی نامزد های پیشتاز انتخابات پارلمانی قرار گرفته است، برندگان واقعی و نهایی انتخابات مجلس نمایندگان نمی باشند.

وی اظهار داشت: در نتایج ابتدایی که اعلام شده است، فیصله های قبلی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در نظر گرفته نشده است. این فیصله ها درباره شکایات مربوط به روز انتخابات بود و رسیدگی به برخی از آن شکایات به ابطال آرای برخی از مراکز رای دهی منجر شده است. تصمیم ها و فیصله های کمیسیون شکایات ممکن است تغییرات جدی را در فهرست نامزد های پیشتاز ایجاد کند.

قابل ذکر است که تاکنون نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی در ۲۹ ولایت افغانستان اعلام شده و در مجموع، بیش از هزار شکایت درج گردیده که بیشتر آنها از ولایت های کنر، لوگر، غور و فاریاب می باشند.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان احتمالا در روزهای نخست هفته آینده نتایج ابتدایی انتخابات مجلس در ولایت کابل و سه ولایت باقی مانده را نیز اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار