هواشناسی اخطار داد؛

یلدای یخبندان در استان مرکزی به ویژه کلانشهر اراک

هواشناسی نسبت به یخبندان در استان مرکزی به ویژه کلانشهر اراک در پایان هفته هشدار داد.

یلدای یخبندان در استان مرکزی به ویژه کلانشهر اراکبه گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ هواشناسی با صدور اخطاریه ای اعلام کرد   آخرین موج  بارشی پاییز ۹۷   از صبح پنجشنبه و از سمت استان‌های غرب و شمالغرب کشور و استان مرکزی به ویزه کلانشهر اراک را متاثر کرده و علاوه بر بارش برف و باران کاهش قابل توجه دما را نیز همراه خواهد داشت و موجب یخبندان خواهد شد.

هواشناسی افزود: با این وضعیت از پنجشنبه تا یکشنبه به تناوب  استان‌های متاثر از این سیستم از جمله استان مرکزی درگیر بارش برف و باران و کاهش دما خواهند شد وبارش این سیستم بدلیل ماهیت سرد بودن بیشتر به شکل برف است.

هواشناسی با اشاره به اینکه سیستم جدید بارشی ۹ کلانشهر از جمله اراک را در گیر برف خواهد کرد اضافه کرد: بارش برف سنگین نبوده، اما بدلیل همراهی این سیستم با هوای بسیار سرد، شاهد یخبندان سراسری به همراه انسداد مسیر‌های درون شهری و برون شهری خواهیم بود.

هواشناسی ادامه داد: این اولین موج سرد و برفی سراسری در کشور بوده و لازم است مسئولان و مردم آمادگی لازم را برای تجربه هوای زمستان داشته باشند و مسئولان راهداری و شهرداری‌ها تدابیر لازم را بیاندیشند.

بارش برف و باران و کاهش دما در استان  مرکزی

مرادی کارشناس پیش بینی هواشناسی استان مرکزی هم  در گفتگو با خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی حاکی از عبور دو موج ناپایدار لایه‌های میانی جو از کشور طی امروز و فردا می‌باشد که استان مرکزی را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب بارش برف و باران و کاهش دما در استان خواهد شد.

مرادی افزود: موج اول طی ساعات آتی استان مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و از ساعات عصر تا اواخر وقت امشب موجب بارش باران و برف در اغلب مناطق استان خواهد شد و موج دوم از ساعات بعدازظهر یا عصر فردا تا بامداد شنبه در برخی مناطق استان گاهی موجب بارش برف و در مناطق گرمتر برف و باران خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین از فردا روند کاهش دما در استان آغاز خواهد شد و این روند تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد یافت و بر این اساس و با توجه به پیش بینی بارش برف بویژه در ساعات شب روز جمعه اختلال در تردد جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان و و برخی معابر عمومی پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.