مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از سرمایه گذاری ۴۰۲ میلیارد تومانی در واحد‌های اقامتی و پذیرایی استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به سرمایه گذاری ۴۰۲ میلیارد تومانی در واحد‌های اقامتی و پذیرایی استان، گفت: اگر همکاری دستگاه‌های دیگر نباشد در توسعه بومگردی مشکل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مسافران و گردشگران، برای دیدن دریا، ساحل و جنگل به استان سفر می‌کنند، افزود: با شناسایی ظرفیت‌ها به ۱۰۳ اقامتگاه بوم گردی مجوز بهره برداری داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه توزیع متوازن گردشگر در مازندران از جمله اهداف مهم این سازمان است، گفت: ما در این رابطه ۲ ظرفیت داریم که یکی بحث احداث و دیگری تبدیل است و بیشتر نگاه آموزشی و درآمد محلی و حفظ سبک و فرهنگ بومی که مد نظر ماست.

فرزانه با اشاره به ابلاغ طرح آمایش سرزمینی مازندران، افزود: ما به دنبال طرح جامع گردشگری در استان هستیم و برای آن از دانشگاه کمک می‌خواهیم. 

وی خواهان تدوین مدیریت یکپارچه در استان شد و گفت: در گردشگری دریایی، سازمان بنادر، شیلات، محیط زیست و گردشگری باید تعامل داشته باشند و این مسئله در بومگردی نیز باید تدوین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه گردشگری در مازندران یک فرصت است، افزود: تصویب طرح آمایش سرزمینی، کار دستگاه‌ها و سازمان‌ها را مشخص می‌کند.

حریم ۱۴ بنای تاریخی مازندران تصویب شد 

فرزانه گفت: پرونده تعیین حریم ۱۴ اثر متعلق به ۵ شهرستان بابل، آمل، ساری، قائمشهر، محمود آباد در حالی مورد بررسی اعضای کمیته آثار ملی غیر منقول قرار گرفت که با نظر کارشناسان، حریم ۱۴ اثر مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: حریم‌ها بنا‌های مصوب مازندران شامل خانه‌های منوچهری، قریشی و شفاهی در آمل، حمام‌های درویش علی خان و صادق خان و اصفهانی در ساری، حمام بور خیل ارطه، ساختمان شهرداری قائمشهر، مدرسه‌های شهید صمصام پور و مری در کیاکلا، مسجد آیت ا.. عدنانی و بی سر تکیه در بابل و همچنین حمام شومیا و مدرسه ندای آزادی در شهرستان محمود آباد است.

خانه منوچهری به مجموعه فرهنگی و پذیرایی تبدیل می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تعیین کاربری فرهنگی- پذیرایی مجموعه خانه منوچهری آمل خبر داد و افزود: واگذاری و مرمت زیر نظر صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی صورت پذیرفته و کاربری آن فرهنگی، پذیرایی، در نظر گرفته شده است.

فرزانه با اشاره به رسالت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در امر واگذاری بنا‌های تاریخی در اشاعه فرهنگ بومی منطقه، گفت: به طور حتم این موضوع جزء مطالبات جدی اداره کل میراث فرهنگی مازندران بوده، که در دست پیگیری است.

وی با تشکر از تعامل و همکاری شهرداری آمل گفت: شهرداری آمل جهت انعقاد تفاهم نامه در خصوص واگذاری بنا‌های تاریخی و مرمت و بازآفرینی بافت تاریخی کهن شهر آمل آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.