امام جمعه تبریز:

قصور مدیران در همه سطوح کمتر شود

امام جمعه تبریز گفت:کاهش اموری نظیر بد اخلاقی‌های سیاسی، تخریب دیگران، هزینه‌های ناشی از رقابت‌های انتخابی به تبع وجود یک مدیر تکلیف‌گرا خواهد بود.

قصور مدیران در همه سطوح کمتر شده و امنیت ملی کشور افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم  نمانیده ولی فقیه درآذربایجان شرقی،در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز با استناد به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ایشان تاکید کردند که مسوولان در پذیرش مسئولیت‌ها با نگاه تکلیف‌گرایی و توجه به امور اُخروی پیش بروند چراکه با این دیدگاه قطعا آثار و برکات زیادی خواهد یافت.

وی افزود: قرار گرفتن افراد لایق در منصب‌ها باعث پیشرفت می‌شود و اگر هدف پاداش گرفتن اُخروی مدنظر یک مسئول باشد، مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اگر مسئولی تکلیف‌گرا باشد، قصور مدیران در همه سطوح کمتر شده و امنیت ملی کشور افزایش می‌یابد، توضیح داد: کاهش بداخلاقی‌های سیاسی، تخریب دیگران، هزینه‌های ناشی از رقابت‌های انتخابی به تبع وجود یک مدیر تکلیف‌گرا خواهد بود.

وی متذکر شد: مسئولیت‌پذیری با نگاه اُخروی موجب رشد جامعه می‌شود چراکه در مقابل پذیرش بدون توجه به مسوولیت اُخروی موجب عقب‌ماندگی جامعه و رشد پدیده‌های زشت در جامعه می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه دی ماه از جمله ماه‌های مهم ایران است، تصریح کرد: دشمن با سه هدف تغییر باور و رفتار و افکار می‌خواستند پایان انقلاب اسلامی را در سال ۸۸ و البته در طول انقلاب شکوهمند اسلامی ایران جشن بگیرند، ولی با تیزبینی رهبر معظم انقلاب و با  تمکین نکردن ایشان به خواسته‌های غیرقانونی آن‌ها امید دشمن تبدیل به یاس شد و عملاً دشمن در پیگیری هدف غایی خود شکست خوردند.

وی با اشاره به اینکه رویکردی که دشمن در سال ۸۸ پیش‌بینی کرده بود بر پایه چهار رکن از جمله سازش، جنگ، تغییر از درون و بازدارندگی ایران بود محدود کردن ایران در همه حوزه‌ها بود، افزود: در جریان ۸۸ برخی کشور‌های حامی این فتنه در دسته نارنجی بود که مستقیم با ایران مخالفت نکردند، ولی در این فتنه نقش داشتند و همچنین دسته سیاه و قرمز که دسته قرمز نقش مکمل برای ناتوی نظامی علیه ایران را ایفا می‌کرد.

امام جمعه تبریز شکست دیگر آمریکا در سوریه مورد اشاره قرار داد و گفت: بنابر اعترافات مقامات غربی از سال ۲۰۰۳ نهاد اطلاعات آمریکا به دنبال ایجاد ناامنی در سوریه بود به طوریکه در سال ۲۰۰۳ طبق طبقه‌بندی پنتاگون سوریه دولتی سرکش و پشتیبان تروریست معرفی شد و جنگ با سوریه به عنوان بخشی از جنگ گسترده علیه ایران معرفی شد.

وی اضافه کرد: نشر خبر خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه در روز‌های اخیر یکی دیگر از صحنه‌های رسوایی آمریکا در سوریه است.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه آمریکا در ۱۳۸۹ با همدستی برخی کشور‌های عربی مانند عربستان و النصره و حمایت از تروریست داعش را در سوریه تشکیل دادند تا با ساقط کردن دولت قانونی محور مقاومت را از بین ببرند، ولی پس از ۷ سال از حمایت آمریکا، این گروهک‌ها، راه به جایی نبرده و با نقش‌آفرینی حاکمیت این گروه‌ها در عراق و سوریه از بین رفتند.

وی افزود: آمریکا با استقرار حدود ۲ هزار نفر نیروی نظامی تلاش کرد تا در تحولات کشور سوریه تاثیر گذاشته و به نفع تروریست‌ها حرکت کرد در حالیکه حضور نیرو‌های آمریکا بدون موافقت سوریه با واکنش‌های زیادی مواجه شده بود، ولی بعد از ناامیدی براساس اخبار منتشره، آمریکا تصمیم به خروج از خاک سوریه گرفت که این اقدام یک پیروزی بزرگ برای محور مقاومت و نشانه این است که اگر در برابر زیاده‌خواهی آمریکا مقاومت شود قطعاً این کشور مجبور به عقب‌نشینی و پذیرش شکست می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شب یلدا یک سنت حسنه بوده و مظهر دوست داشتن بیشتر، عطوفت و محبت است، تصریح کرد: شب یلدا از جمله سنت‌های قدیمی است که باید آن را فرصتی برای افزایش محبت و دور همی با خانواده دانست.

وی اضافه کرد: از همه مردم می‌خواهیم در این شب طولانی به خانه بزرگتر‌ها رفته و کدورت‌ها را کنار گذاشته و برای یک شب هم که شده گوشی و فضای مجازی را کنار بگذارند.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: البته کاری نکنیم که مراسم خود را به لهو و لعب تبدیل کنیم.

وی به راهکار‌های بهبود وضعیت آلودگی محیط زیست تاکید کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری یکی از راه‌های اثرگذار است که باید مسوولان مرتبط برای این منظور در سال‌های آتی تلاش کنند.

آل هاشم افزود: تشویق مردم به استفاده از وسیله نقلیه عمومی به جای خودروی شخصی از دیگر راه‌های موثر برای حفظ محیط زیست می‌باشد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به کنترل و نظارت بر ترافیک شهری، توضیح داد: خود ترافیک باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود از این‌رو مسئولان باید به دنبال راه‌حل‌های اثرگذار باشند.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته بیان کرد: این روز‌ها سالگرد عملیات کربلای ۴ و شهادت کامران نجات‌الهی است از این‌رو درود برای پرفتوح برای شهدا می‌فرستیم.

آل هاشم، صدمین سالگرد ثبت و احوال در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: دقیقا در ۳۰ آذرماه سال ۱۲۹۷ اولین شناسنامه به نام فاطمه ایرانی در کشور صادر شد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: صدور کارت ملی، آمار جامعه، آمار فوت و تولد از جمله وظایف ثبت و احوال است و همه به نوعی با این مجموعه در ارتباط هستند.

وی با تاکید بر اینکه پدر و مادر در انتخاب اسم برای فرزندان دقت کنید، تصریح کرد: کاری نکنید که فرزندان بعد از بزرگ شدن پدر و مادر خود را نفرین کنند همچنین فرزندان خود را به نام خود صدا بزنید و کنیه و لقب به فرزندتان ندهید.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با ابراز تاسف از اتفاق تلخ در مدرسه زاهدان، گفت: همه جای ایران سرای من است و اگر در مدرسه زاهدان چهار دختر معصوم فوت کنند گویا در آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاده است و این اتفاق با هیچ حرف و همدردی فایده‌ای ندارد چراکه وقوع چنین حوادثی با قول‌های تکراری مسوولان مربوطه همچنان رخ می‌دهد.

وی گفت: کاری نکنید که اعتماد به مسوولان در بین مردم کمرنگ شود و به نظر می‌رسد مسوولان اجرایی از جمله آموزش و پرورش و نوسازی مدارس این مشکل را هر چه سریع‌تر حل کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: ما با مردم ایران و خانواده این دختران معصوم ابراز همدردی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم ۹ آرزو است، تصریح کرد: اولین آرزو این است که انسان بعد از مرگ می‌گوید که‌ای کاش خاک بودم و انسان نمی‌شدم و دومین آرزو هم‌ای کاش توشه‌ای برای آخرت جمع می‌کردم.

وی افزود: سومین آرزوی انسان زمانی است که نامه اعمال‌اش را در دست‌اش می‌گذارند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه دیگر آرزوی انسان بعد از مرگ ابراز ندامت جهت دوستی با افراد ناباب است، ادامه داد: انسان بعد از مرگ آرزوی اطاعت فرمان خداوند تعالی و پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار و همراهی با آن‌ها را می‌کند.

وی گفت: شریک قرار دادن به خدا در این دنیا و قرار گرفتن در زمره مشرکان از دیگر ابراز ندامت‌های انسان بعد از مرگ است.

انتهای پیام/

مسئول تکلیف‌گرا باشد، قصور مدیران در همه سطوح کمتر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.