ارتقاء 185 اسب‌بخاری KTM کراس بو

سوپر‌اسپرت فوق سبک اتریشی در کمتر از ۳ ثانیه به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ارتقاء 185 اسب‌بخاری KTM کراس بوبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سوپر‌اسپرت فوق سبک KTM کراس بو (X-Bow) یک خودروی منحصر‌به‌فرد مسابقه‌ای بوده که با همکاری این شرکت موتور‌سیکلت‌‍ساز اتریشی و آئودی به طراحی و تولید رسیده است. نمونه اولیه این خودرو سال ۲۰۰۸ در جریان نمایشگاه اتومبیل ژنو معرفی شد و با قیمت پایه ۱۰۶ هزار دلار به فروش رسید. از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد کراس بو می‌توان به ظاهر بسیار خاص آن اشاره کرد.

خودرویی بسیار سبک و بدون تجهیز به امکانات اولیه‌ای همچون شیشه جلو یا درب که موجب شده تا این سوپر‌اسپرت کوچک تنها با لباس مخصوص و کلاه ایمنی قابلیت راندن داشته باشد. البته برای ورژن‌های شهری کراس بو شیشه جلو و درب خفاشی نیز با هزینه مازاد قابل سفارش است. کراس بو که از یک پیشرانه ۲.۰ توربوشارژ آئودی واقع در قسمت عقبی خودرو بهره می‎برد، توان تولیدی ۲۳۷ اسب‌بخاری در نسخه پایه را توسط گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. به این ترتیب خودرو به لطف وزن ۷۹۰ کیلوگرمی خود شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند و به حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر در ساعت دست می‌یابد.

ارتقاء 185 اسب‌بخاری KTM کراس بو

ارتقاء 185 اسب‌بخاری KTM کراس بو

با وجود ثبت این اعداد و ارقام شگفت‌انگیز، شرکت اتریشی پا را فراتر از این گذاشته و به تازگی با ارتقاء ۱۸۵ اسب‌بخاری همان پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر، توان کراس بو را به ۴۸۵ اسب‌بخار رسانده است. با جایگزینی قسمت‌های فیبرکربنی بیشتر و تغییر گیربکس به یک نمونه ۶ سرعت اتوماتیک DSG با سه حالت رانندگی، دست‌یابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون، تنها در ۲.۹۷ ثانیه انجام می‌شود و ظرف مدت ۹.۹ ثانیه سرعت خودرو به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. هنوز قیمت نسخه ارتقاء یافته KTM X. Bow اعلام نشده، اما با توجه به قیمت پایه این محصول که از ۱۰۶ هزار دلار شروع می‌شود، انتظار جهش قیمتی بیش از ۱۰ هزار دلاری را در این مدل باید داشت.

ارتقاء 185 اسب‌بخاری KTM کراس بو

ارتقاء 185 اسب‌بخاری KTM کراس بو


بیشتر بخوانید: مسابقه درگ بین ۴ سوپر‌اسپرت روباز مطرح دنیا +تصاویر


انتهای پیام/

سوپر‌اسپرت اتریشی فوق سبک KTM X Bow جدید

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.