رادیو زیارت در حرم مطهر شاهچراغ (ع) به طور رسمی راه اندازی شد

با حضور معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور استان‌ها، رادیو زیارت در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با حضور معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور استان‌ها، رادیو زیارت در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد. 

آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) امشب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ که با حضور معاونان صدا از سراسر کشور و همچنین معاون رئیس رسانه ملی در امور استان‌ها در شبستان امام خمینی (ره) شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی رادیو زیارت در شیراز حاصل تلاش سیدتقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و همکاران او در معاونت صدا است که روزانه بخشی از برنامه‌های رادیو فارس مربوط به شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: صدا و سیما در بخش ملی و استانی در معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) توجه کرده و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اضافه کرد: در حال حاضر بقاع متبرکه یک هزار و ۸۰۰ امامزاده در استان فارس وجود دارد که در راس آنان حرم مطهر شاهچراغ (ع) است، این امامزاده واجب‌التعظیم براساس منابعی معتبر موجود، جلیل و ورع بود و انسانی با این اوصاف می‌تواند نمایانگر تمام عیار پیامبر اکرم و امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه باشد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری ادامه داد: شاهچراغ یعنی بزرگترین چراغی که آن را تصور کنیم، این حضرت مصباح هدایت و نورانیت بود و مهم‌ترین لقب ایشان که آنچنان شهرت ندارد امین ولایت است.

دستغیب، به چهلمین سال انقلاب و تشکیل نظام الهی و مردمی پس از ۱۴ قرن اشاره و تصریح کرد: وظیفه رسانه ملی این است که بازخوانی از وقایع دوران تاریک ستم‌شاهی به ویژه پدر و فرزند عصر پهلوی که به طور قطع ننگین‌ترین صفحات تاریخ ایران را رقم زدند بازخوانی کند.

وی بیان کرد: فیلم معمای شاه خوب بود، اما کافی نیست و نیاز است کار وسیع‌تر و گسترده‌تری انجام شود، باید برنامه‌هایی نیز تولید شود که به چهل سال گذشته انداخته شود و اینکه به کجا رسیدیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به برگزاری جلسه‌های اعتباب مقدسه جهان اسلام اشاره کرد و افزود: جلسه‌های خوبی در کربلا، کاظمین و قم صورت گرفته و اعتاب مقدسه ایران نیز نخستین جلسه را در قم بود برگزار کردند که جلسه بعدی اردیبهشت سال آینده در شیراز برگزار می‌شود و از رسانه ملی درخواست همکاری بیشتری را داریم.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این جلسه از راه‌اندازی رادیو زیارت قدردانی کرد و گفت: در سال‌های گذشته شاهد فعالیت‌های خوبی بوده‌ایم، اما مورد رضایت تولیت این آستان مقدس نیست.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: در اربعین امسال حرم ظرفیت جمعیت عزاداران را نداشت و در این زمینه نیاز است فضایی در بین حرم مطهر شاهچراغ (ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) به برگزاری تجمع‌های بزرگ مردمی اختصاص یابد.

وی با اشاره به اقامه نماز جمعه در شبستان امام خمینی حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: مردم در اطراف حرم مطهر با کمبود پارکینگ روبرو هستند که در این زمینه نیاز است فکری اندیشه شود و مدیران استان و کشوری بر این موضوع ورود کنند.

امام جمعه شیراز خواستار ایجاد شرایط دسترسی آسان برای زائران به حرم مطهر شاهچراغ (ع) شد و گفت: معتقدیم باید طوری برنامه‌ریزی شود که دسترسی مردم با مترو نیز به حرم مطهر راحت شود و بدون شک این مساله شدنی است.

دژکام بیان کرد: امروز دوربین صدا و سیمای کشور اگر در مشهد و قم باشد در شیراز نیز است و معتقدیم باید بیش از پیش به تبیین جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) پرداخته شود.

انتهای پیام/چ

راه اندازی رادیو زیارت در حرم مطهر شاهچراغ (ع) 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار