آمریکا خواستار آزادی دو تبعه کانادایی در چین شد

آمریکا «آزادی فوری» دو تبعه کانادایی که چین در پی بازداشت مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی اقدام به دستگیری آن‌ها کرده است را خواستار شد.

آمریکا خواستار آزادی دو تبعه کانادایی در چین شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا «آزادی فوری» دو تبعه کانادایی که چین در پی بازداشت مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی اقدام به دستگیری آن‌ها کرده است را خواستار شد.

­بر اساس این گزارش، اتاوا از پکن خواست فورا دو تبعه کانادا را آزاد کند.

به دنبال بازداشت «منگ وانگ ژو»، مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی در کانادا به دستور آمریکا، دو تبعه کانادایی در چین بازداشت شده اند. منگ وانگ ژو اول دسامبر سال جاری میلادی به درخواست مقامات آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در فروش محصولات شرکت هوآوی به ایران در کانادا بازداشت شد. منگ هفته گذشته طی حکمی با قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد شد.

این در حالی است که روابط میان واشنگتن و پکن این روز‌ها پر تنش شده است. به دنبال بازداشت این مقام شرکت هوآوی، چین «مایکل کاوریگ»، یک دیپلمات پیشین کانادا را که در چین فعالیت می‌کرد، بازداشت کرد. چند روز بعد هم رسانه‌های چینی تأیید کردند که «مایکل اسپاور»، یک تاجر و کارآفرین کانادایی به اتهام انجام فعالیت‌هایی که امنیت چین را به خطر می‌اندازد، بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

درخواست آزادی فوری دو تبعه بازداشتی کانادا در چین توسط آمریکا

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷
برو دعا کن خودتونم نگیرن آزادی اینا پیشکش
آخرین اخبار