مسدود شدن راه آهن سراسری تهران - جنوب

مدیرکل راه آهن لرستان گفت:راه آهن سراسری تهران - جنوب از امروز شنبه یکم دی به مدت چهار روز به سبب اجرای کار بازسازی در محدوده ریلی این استان، بسته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رحمت رحمت نژاد مدیرکل راه آهن لرستان اظهارداشت: به دلیل انجام عملیات بازسازی در محدوده ریلی استان، راه آهن سراسری تهران - جنوب از روز شنبه یکم دی ماه به مدت چهار روز مسدود است که در این مدت تردد تمامی قطار‌های باری و مسافری در این مسیر امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به انجام عملیات بازسازی در محدوده بلاک قارون - بیشه گفت: طول این بلاک ۱۷ کیلومتر است که با توجه به وجود تونل‌های طویل، قوس‌های زیاد و عدم دسترسی راه جاده‌ای یکی از سخت گذرترین مسیر‌های ریلی کشور به شمار می‌رود.

رحمت نژاد بیان کرد: از مجموع ۱۵۵ کیلومتر راه‌آهن ناحیه لرستان واقع در مسیر سراسری تهران - جنوب، تمامی مسیر‌ها به جز این مسیر بازسازی‌شده که با پایان این بازسازی، سرعت و ایمنی در این مسیر افزایش یافته و احتمال بروز حوادث ریلی کاهش می‌یابد.

رحمت نژاد اضافه کرد: قرار بود این مسیر خرداد امسال تا پایان ماه مبارک رمضان و با وقفه‌های چند روزه به صورت موقت مسدود شده و کار بازسازی بلاک قارون - بیشه بطول ۱۷ کیلومتر انجام شود، اما با توجه به حجم جابجایی بار و شروع سفر‌های تابستانی، این تصمیم تغییر کرد و مقرر شد مسدودی‌های مسیر در درازمدت انجام شود تا خللی در حمل و نقل ریلی محور تهران - جنوب ایجاد نشود.

وی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه، این محدوده فنی‌ترین بلاک مسیر در ناحیه لرستان است که دارای ۱۹ دهانه تونل به طول بیش از ۹ کیلومتر، ۶ دهانه پل به طول ۵۶۷ متر و ۴۴ دهانه قوس است.

به محدوده بین هر ایستگاه قطار تا ایستگاه بعدی بلاک می‌گویند.

بازسازی راه آهن سراسری تهران - جنوب در محدوده لرستان از سال ۹۲ آغاز شده است.

انتهای پیام/م

راه آهن سراسری تهران - جنوب مسدود شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.