معافیت کارخانه تایر سازی خراسان جنوبی از مالیات

کارخانه تایر سازی خراسان جنوبی از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  کارخانه تایرسازی که در حاشیه شهر بیرجند واقع شده ، در‌ صورت تأیید نهایی رأی مذکور، علاوه‌ بر معافیت از پرداخت مالیات، ‌تمام مبالغ پرداختی به اداره مالیات را از سال ۸۹ تا ۹۶ دریافت خواهد کرد.

یک منبع آگاه در این باره گفت: این رأی در حالی به نفع این کارخانه صادر شده که مسئولان این شرکت با استناد به معافیت مالیاتی تعیین‌شده برای شرکت‌های تولیدی در بند «ب» ماده ۱۵۹ قانون برنامه پنجم توسعه خواستار معافیت از پرداخت مالیات شده بودند.

پیش‌ از این نیز معاون اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای معافیت واحدهای صنعتی و معدنی واقع ‌در مناطق کمتر توسعه‌ یافته را به این ماده قانونی تسری داده بود.

دیوان عدالت اداری ۲۷ آذر ماه رأی به‌ حق بهره ‌مندی کارخانه تایر سازی خراسان جنوبی از معافیت‌های مالیاتی مناطق کمتر توسعه‌ یافته داد.

اگرچه این رأی ظرف ۲۰روز قابل‌ تجدید نظرخواهی در شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری است اما با قطعی شدن آن پس از طی زمان اعلامی، ‌کارخانه تایر سازی استان می‌تواند مالیات پرداخت‌شده از سال ۸۹ تا ۹۶را از اداره مالیات مطالبه کند و اداره مالیات نیز مکلف است مالیات پرداخت‌ شده از سوی این تایرساز را به حساب شرکت عودت دهد.

با‌ توجه به زمان‌بر بودن روند پیگیری‌های قضائی، در صورت دریافت رأی قطعی مراتب متعاقبا به سهامداران اعلام خواهد شد و این اتفاق خبر خوشایندی برای سهامداران این کارخانه خواهد بود.

انتهای پیام/غ

کارخانه تایر سازی مالیات نمی دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار