عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق کرمانشاه ؛

سرمایه‌گذاران کرمانشاه در مزایده پتروشیمی بیستون شرکت می‌کنند

عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق کرمانشاه گفت : سرمایه‌گذاران کرمانشاه در مزایده پتروشیمی بیستون شرکت می‌کنند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق کرمانشاه از عزم جدی سرمایه‌گذاران کرمانشاه برای ورود به مزایده پتروشیمی بیستون خبر داد.

وی گفت : در این فرصت سرمایه‌گذاران استان هم می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران افزود: عزم سرمایه‌گذاری برای حضور در این مزایده جدی است. فضای رقابتی خوبی برای این مزایده در استان ایجاد شده و با این روند دیگر بعد از واگذاری، نگرانی‌هایی که مشابه آن را در واگذاری پالایشگاه داشتیم، پیش نخواهد آمد.

کیوان کاشفی کاشفی با بیان اینکه دامن زدن به حاشیه درباره واگذاری‌ها به صلاح استان نیست، افزود: با شرایط در نظر گرفته شده برای سیلوها، قیمت آن بیشتر از رقم فعلی نبوده و سیلو‌ها چوب حراج نخوردند. در این جریان بخشی از سیلو‌ها که ساختمان اداری بوده جدا شده است. اولویت واگذاری خانه‌های سازمانی با افرادی است که در آن زندگی می‌کنند و امکان تغییر کاربری و اشتغال هم تا چندین سال وجود ندارد.

کاشفی از مشکلات معادن استان خصوصا در زمینه حقوق دولتی هم یاد کرد و خواستار برگزاری جلسه شورای معادن ویژه این موضوع شد.

رئیس اتاق کرمانشاه بر لزوم حل مشکل سوخت رسانی به مرغداری‌های استان هم تاکید کرد و گفت: از اینکه فرصت صادرات سوخت مرزنشینان استان چهار سال از آن‌ها گرفته شده انتقاد داریم. این مشکل باید هرچه زودتر برطرف شود.

استاندار کرمانشاه بر لزوم تقویت و باز شدن فضا برای فعالیت بخش‌خصوصی تاکید کرد و گفت: فقر بخش‌خصوصی در کرمانشاه حس می‌شود. یکی از مهمترین مواردی که فقر بخش‌خصوصی در آن مشهود است، واگذاری‌ها به بخش خصوصی است که بیشتر افراد پای کار غیربومی هستند.

هوشنگ بازوند نمونه دیگر عدم حضورپرنگ بخش خصوصی استان را بازار مصالح ساختمانی مناطق زلزله زده اعلام کرد که بخشی از آن در اختیار دیگر استان‌ها است. دلیل عدم حضور بخش‌خصوصی یا ریسک‌پذیر نبودن است و یا اینکه این بخش هنوز به بلوغ کامل نرسیده است.

بازوند با بیان اینکه هم اکنون اقدامات خوبی در زمینه بهبود فضای کسب و کار در استان صورت گرفته، افزود: یکی از مواردی که بخش خصوصی گاهی نسبت به آن گلایه دارد، دستگاه‌های نظارتی هستند که البته وظیفه آن‌ها کنترل کردن امور است.

وی با اشاره به پیگیری وزیر کشور و حضور وی در عراق برای بازگشایی مرز خسروی گفت: مسئولان کشور سرسوزنی در عدم بازگشایی مرز خسروی مقصر نبودند. طرف عراقی درخواست تامین اعتبار یک میلیون دلاری برای برقراری امنیت کرد که وزیر کشور هم موافقت کرد. اما علی رغم همه این پیگیری‌ها، نتیجه‌ای نگیرفتیم. بازگشایی این مرز همچنان به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی استان پیگیری خواهد شد.

بازوند با اشاره به واگذاری پتروشیمی بیستون به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: پتروشیمی سال ۸۹ یکبار به بخش خصوصی واگذار شده بود که این بخش نتوانست به تعهدات خود عمل کند. اکنون قرار است بلوک ۶۸ درصد این پتروشیمی با قیمت ۱۷۵ میلیارد تومان به مزایده گذاشته شود.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: قرار شد این مزایده یک هفته به عقب بیفتد. هدف این تعویق این است که بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران استان نیز مهلت داشته باشند در این مزایده شرکت کنند و در نهایت نیز پاکت‌های مزایده در روز چهارم دی ماه باز خواهد شد.

وی از ابلاغ سهیمه صادرات سوخت مرزنشینان استان هم خبر داد و گفت: برای اجرای این امر باید مزایده‌ای صرفا بین تعاونی‌های بومی استان برگزار شود. همچنین گازرسانی مرغداری‌های استان هم باید تعیین تکلیف شود. گازرسانی مرغداری‌های مناطق زلزله را تامین اعتبار خواهیم کرد و این کار باید ظرف مدت ۶۰ روز انجام شود.

نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب با انتقاد از فشار‌هایی که توسط بخش‌های مختلف به بخش خصوصی وارد می‌شود، گفت: با این فشار‌ها بخش خصوصی را آچمز کرده ایم. این فشار‌ها پیکیره نیمه‌جان بخش خصوصی که به سختی خود را سرپا نگه داشته را تهدید می‌کند.

فرهاد تجری خاطرنشان کرد: فضا برای فعالیت بخش خصوصی باید بازتر شود. دستگاه‌های نظارتی باید با دید توسعه‌گرا و باز مسائل این بخش را نگاه کنند. دستِ بگیر همیشه به سمت بخش خصوصی دراز است، اما زمانی که وقت حمایت کردن و امتیاز دادن به این بخش باشد کسی پای کار نیست.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه از مشکلات متعدد معادن کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: معادنی که برای هر کدام از آن‌ها پنج، شش میلیارد تومان هزینه شده، اکنون فروش محصولاتشان قطره‌چکانی صورت می‌گیرد و درآمد چندانی ندارند. برخی از این معادن که نیمه‌جان هستند و به سختی کار می‌کنند نیز با فشار‌های دستگاه‌های نظارتی، تهدید به تعطیلی و لغو پروانه می‌شوند.

تجری به فشار مضاعف حقوق دولتی برای این معادن اشاره کرد و ادامه داد: وقتی معدنی درآمد ندارد چطور می‌توان انتظار داشت حقوق دولتی پرداخت کند. متاسفانه عده‌ای در تهران و از روی کاغذ برای معادن کرمانشاه تصمیم می‌گیرند، بدون آنکه از نزدیک بدانند معدن‌دار با چه شرایط سختی در نقاط مرزی استان کار می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از عدم بازگشایی مرز خسروی هم انتقاد کرد و افزود: چطور این مرز برای تردد عراقی‌ها که از خسروی به زیارت مشهد می‌روند امن است، اما برای تردد زوار ایرانی امنیت ندارد؟

این نماینده مجلس از ممنوعیت صادرات برخی محصولات کشاورزی مانند نخود هم یاد کرد و گفت: این ممنوعیت‌ها امید را از کشاورزان می‌گیرد. متاسفانه هرکدام از مسائلی که در زمینه کشاورزی، تنظیم بازار، واردات و صادرات را نیز که از ویر کشور پیگیری می‌کنیم اعلام می‌کند که در جریان نیست .

 

 

انتهای پیام/د

عزم جدی سرمایه‌گذاران کرمانشاه برای ورود به مزایده پتروشیمی بیستون

 

برچسب ها: صادرات ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار