مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

۱۱۲هزار بیمه‌شده اجباری در استان سمنان وجود دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: بیش از یک هزار تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد که ۲۶۱ تعاونی معادل ۲۵ درصد در شاهرود هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در نشست کارگروه اشتغال شاهرود گفت: ۱۱۲هزار بیمه‌شده اجباری در استان سمنان وجود دارند یعنی کسانی که کارفرما دارند و از کسی حقوق می‌گیرند تا دارای شغل رسمی باشند که ازاین‌بین ۲۸ هزار و ۱۰۰ نفر معادل ۲۶ درصد در شاهرود هستند.

وی در ادامه افزود: در هشت‌ماهه نخست سال جاری در کل استان هشت هزار و ۶۴۹ نفر ثبت‌نام‌شده جویای کار داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته و در همین زمان، پنج درصد افزایش را نشان می‌دهد.

غنیان عنوان داشت: ازاین‌بین یک‌هزار و ۵۲۰ نفر به کار گمارده داریم که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است این البته یک دلیل دارد که آن نیز این است که در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه مشوق‌های بیمه‌ای از طریق اشتغال یافتن افراد رخ می‌داد اما در برنامه ششم این موضوع نیست و فقط برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که با توجه به مشکلات اقتصادی این مزید بر علت شد تا تمام تمرکز در حفظ اشتغال موجود و سپس ایجاد مشاغل جدید بوده است.

انتهای پیام / گ

حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در شاهرود 

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.