دما هوا در ایذه به ۳ درجه رسید/کاهش دید افقی در برخی نقاط خوزستان بدلیل مه

مدیر کل هواشناسی خوزستان دما هوا در ایذه را ۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه 13 ایستگاه هواشناسی در استان دمای زیر 10 درجه را ثبت کردند گفت: در 24 ساعت گذشته ایذه با 3 درجه سردترین شهر استان بود و دما در دهدز با اختلاف کمی نسبت به ایذه به 4 درجه سانتیگراد رسید.

وی بیان داشت: همچنین دما هوا در شهرهای لالی، شوش، امیدیه، حسینیه اندیمشک، دزفول، شادگان، بستان و هندیجان دمای 9 درجه ثبت شد.

سبزه زاری تصریح کرد: ایستگاه های هواشناسی در بهبهان، آبادان و کشاورزی اهواز (واقع در ام الطمیر ) دمای 8 درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده اند.

مدیر کل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: حداقل دما در شهرهای اهواز، ماهشهر، مسجدسلیمان و آغاجاری به 10 و در شهرهای گتوند ، رامهرمز و شوشتر به 11 درجه رسید.

کاهش دید افقی در نفاط مختلف خوزستان بدلیل پدیده مه

وی در ادامه اذعان داشت: بدلیل وقوع پدیده مه حداقل دید افقی در شهرهای لالی و شادگان به 50 و در امیدیه، دزفول و ماهشهر به 100 متر کاهش یافت.

محمد سبزه زاری اظهار داشت: همچنین پدیده مه، دید افقی را در شهرهای ایذه و شوشتر به 200، مسجد سلیمان 300، بستان 400، اهواز و هندیجان 500 و گتوند و آغاجاری به 800 متر رساند.

پدیده مه صبحگاهی و شامگاهی در یک ماه اخیر از پدیده های غالب جوی بر خوزستان بود به گونه ای که هفته گذشته مه صبحگاهی حداقل دید افقی در شهر اهواز را به 10 متر رساند و با وقوع مه شبانگاهی شعاع دید در اهواز به 20 متر کاهش یافت.
این پدیده همچنین باعث لغو پروازهای متعدد در مدت اخیر و بروز حوادث جاده ای شد.

انتهای پیام/گ

گزارش هواشناسی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.