افزایش 30 درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد اردبیل

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل از افزایش 30 درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در سایه شفاف‌سازی هزینه‌کرد کمک‌های مردمی می‌توانیم ریشه فقر و محرومیت را از منطقه بزداییم، افزود: رشد ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی در ۹ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال‌ گذشته بیانگر اعتماد مردم استان اردبیل به کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه خیران اردبیلی بیش از ۲۰ میلیارد تومان در ۹ ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند استان اردبیل کمک کرده‌اند، بیان کرد: باید توجه داشت که ۶۰ درصد از کمک‌های مردمی به صورت نقدی پرداخت شده و این امر در شرایط اقتصادی اکنون رخ داده است که باید همواره قدردان مردم نوعدوست و نیکوکار استان اردبیل باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه انعکاس مددجویان موفق در اجرای طرح‌های خوداشتغالی نیز می‌تواند کمک شایانی را در امر ارتقای اعتمادسازی به انجام رساند، اعلام کرد: حتی در بسیاری موارد خانوارهای توانمند شده می‌توانند الگوی سایر افراد جامعه باشند و در توسعه اقتصادی منطقه سهیم شوند.

دشتی به همکاری همه‌جانبه صداوسیمای مرکز اردبیل با کمیته امداد اشاره کرد و افزود: ظرفیت بسیار مناسبی از طریق این تعامل صورت گرفته است که در مناسبت‌های مختلف ضمن گسترش همبستگی اجتماعی، مددجویان خودکفا شده معرفی می‌شوند و نیازهای مستمندان نیز با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی آنها به اطلاع عموم می‌رسد.

وی با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت رسانه‌ها راهگشای فقرزدایی و ریشه‌کنی محرومیت از منطقه است، گفت: به دنبال گسترش همکاری با رسانه‌ها هستیم که در کنار اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف‌سازی هزینه‌کرد کمک‌های مردمی، بتوانیم نیازها و مشکلات پیش‌روی مددجویان را مطرح کنیم تا با همیاری نیکوکاران گرهی از گرفتاری‌های آنها گشوده شود.
دشتی با اشاره به اینکه نیکوکاران اردبیلی در سخت‌ترین شرایط نیز به یاری محرومان می‌شتابند، افزود: رسانه‌ها نیز با انعکاس به موقع می‌توانند نیازهای ضروری مددجویان و خانوار بی‌بضاعت جامعه را مطرح کنند تا کمک‌های مردمی به رفع چنین مشکلاتی اختصاص یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه درصدد هستیم از قالب سنتی خارج شده و به شکل‌های نوین کمک‌های مردمی را به سمت‌وسوی فقرا سوق دهیم، گفت: یکی دیگر از نکات مهم در به‌کارگیری از ظرفیت رسانه‌ها ترویج سنت‌های حسنه الهی و ترغیب نیکوکاران به استفاده از روش‌های نوین الکترونیکی است که هم در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود و هم کمک‌های آنها در سریع‌ترین زمان به دست نیازمندان برسد.

وی با اشاره به اینکه فقر را کمیته امداد ایجاد نمی‌کند بلکه فقر به این نهاد تحمیل می‌شود، اعلام کرد: بهتر است دستاوردهای کمیته امداد در کنترل و مدیریت فقر نیز به اطلاع عموم برسد که پاسخ مناسبی به چالش‌ها ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی دقیق از روند خدمت‌رسانی به اقشار بی‌بضاعت استان اردبیل منجر به افزایش اعتمادعمومی به کمیته امداد می‌شود، گفت: در کنار ارائه خدمات، باید نیازهای مددجویان و خانوار مستمند جامعه نیز به اطلاع مردم نیکوکار اردبیل برسد تا بیش از پیش شاهد مشارکت همه‌جانبه خیران در طرح‌های حمایتی این نهاد باشیم.

دشتی با بیان اینکه انتقادات، نظرات و پیشنهادات مردمی را با گوش جان خریداریم، افزود: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ در اختیار آحاد مختلف استان اردبیل قرار دارد که می‌توانند با ارسال پیامک در کوتاه‌ترین زمان ممکن نظرات و مشکلات خود را به امدادگران کمیته امداد استان اردبیل برسانند.

وی با اشاره به اینکه روزانه پیامک‌های بسیاری از سوی خیران و همچنین مددجویان به سامانه پیامکی کمیته امداد استان اردبیل ارسال می‌شود که به سرعت پاسخگوی آن هستیم، بیان کرد: به دنبال ایجاد ارتباط تنگاتنگ با مردم نیکوکار استان اردبیل هستیم که همواره با کمک‌های خود یاری‌رسان اقشار آسیب‌پذیر هستند.

انتهای پیام/ح

شفاف‌سازی رمز پایداری کمک‌های مردمی به کمیته امداد است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار