آغاز طرح ملی تنفس اوراق در مساجد دلیجان

برای اولین بار درکشور طرح ملی تنفس اوراق در مساجد شهرستان دلیجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ طرح ملی تنفس اوراق برای اولین بار درکشور و با حضور ارزانی مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در مساجد شهرستان دلیجان آغاز شد.

حجت الاسلام ارزانی مشاور وزیر ارشاد و دبیرستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که به منظور بررسی این طرح ملی در مسجد امام حسین (ع) دلیجان برگزارمی شود در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از مساجد، منازل، کتابخانه‌ها و... کتاب‌های زیادی وجود دارد که مطالعه نمی‌شوند ورق زدن و مطالعۀ آن‌ها فرصتی برای نفس کشیدنشان است و به همین دلیل نام این طرح را «طرح تنفس اوراق» گذارده ایم.

حجت الاسلام ارزانی اهداف این طرح را توسعۀ فرهنگ کتابخوانی بین نمازگزاران مساجد، ارائه الگوی مناسب کتابخوانی برای سایر مراکز فرهنگی، جایگزین کردن کتاب به جای استفاده بی مورد از فضای مجازی، توجه به کارکرد‌های مورد غفلت مساجد، جذب علاقمندان به مطالعه در مسجد عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ضمن ارائه چهره‌ای متفاوت از مساجد به جامعه، در راه تحقق تمدن اسلامی مساجد با تحول اسلامی هماهنگ می‌شوند.

مشاور وزیرارشاد ودبیرستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور از علما و نمازگزارانی که کتابخانه شخصی دارند خواست کتاب‌های خود را به این طرح اختصاص دهند.

خاستگاه طرح تنفس اوراق مسجد امام حسین دلیجان

طرح تنفس اوراق از نیمه دوم سال ٩٥ توسط کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) دلیجان اجرا شد و سپس که ابتدا مورد استقبال بعضی از مساجد شهرستان و استان واقع شد و پس از مدتی مورد توجه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و با اندک تغییراتی مورد استقبال جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی به مساجد کشور ابلاغ و و امروز به صورت رسمی در دلیجان آغاز شد.

در این طرح روز شنبه هر هفته بعد از اقامه نماز عشاء در مسجد یک کتاب با انتخاب امام جماعت معرفی می‌شود تا نماز گزاران بخوانند و نحوه اجرای این طرح بر عهده امام جماعات است.


آغاز طرح ملی تنفس اوراق در مساجد دلیجان

انتهای پیام / ج

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.