اکبری مطرح کرد؛

عمده فعالیت‌ سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: عمده فعالیت‌ سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عمده فعالیت‌ سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال اکبری معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در حاشیه نشست دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور که امروز (یکشنبه ۲ دی ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب با مشارکت‌های مردمی به پیروزی رسید، اظهار کرد: بیشترین فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است، بر همین اساس سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و موسسات شکل گرفتند.

وی افزود: امسال در حوزه آسیب‌های اجتماعی، تعدادی سازمان مردم نهاد در حیطه تحکیم خانواده و افزایش ازدواج شکل گرفته است.

اکبری با بیان اینکه فعالیت‌های متنوعی در زمینه سازمان‌های مردم نهاد صورت می‌گیرد، تصریح کرد: برخی در این سازمان‌ها در بحث مشاوره برای ازدواج یا آسیب‌های بعد از طلاق و جدایی فعالیت می‌کنند و برخی نیز در زمینه تهیه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند فعالیت دارند.

وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی همواره مورد توجه رهبر انقلاب و‌ مسئولان عالی رتبه نظام بوده است.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: انقلاب نیز بر اساس مشارکت‌های اجتماعی شکل گرفت و پیروز شد.

وی با بیان اینکه سازمان اجتماعی کشور بر اساس مشارکت‌های اجتماعی شکل گرفت، گفت: سال گذشته‌ معاونت اجتماعی در استان‌ها راه‌اندازی شد و سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها نیز ذیل این معاونت فعالیت می‌کنند.

اکبری ادامه داد: این معاونت در بیشتر استان‌ها تشکیل شده است که سازوکار آن جلب مشارکت اجتماعی و ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی، کنترل آسیب‌ها و افزایش نشاط اجتماعی است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار موسسه مردم نهاد مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور و استانداری‌ها در سطح ملی و فراملی دریافت کرده‌اند و فعالیت می‌کنند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: کارگروه مشارکت اجتماعی در سازمان اجتماعی شکل گرفته است و سازمان‌های مردم نهاد ذیل این کارگروه هستند.

وی در رابطه با نقش آفرینی سازمان‌های مردم نهاد تصریح کرد: بارزترین نقش آفرینی سازمان‌های مردم نهاد در مواقع بحرانی مانند زلزله است که می‌توانند با سازماندهی کمک‌های مردمی، فعالیت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار