تولد بیش از ۱۵ هزار نوزاد در استان بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در ۹ماه امسال ۱۵ هزار و ۱۸ نوزاد در این استان متولد شده‌اند.

تولد بیش از ۱۵ هزار نوزاد در استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار به مناسبت هفته ثبت احوال در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۸ نوزاد پسر متولد شده است.

وی ادامه داد: بیشترین ولادت مربوط به شهرستان بوشهر و کمترین مربوط به دیلم بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر میانگین سنی پدر‌هایی که در ۹ ماه امسال صاحب فرزند شدند، را ۳۳.۴ و مادران را ۲۹ سال عنوان کرد.

پاسالار همچنین جمعیت این استان را تا پایان آذر یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۳۳ نفر عنوان کرد و گفت: ۸۲۹ هزار و ۳۱۶ نفر از این تعداد در شهر‌ها و ۳۳۰ هزار و ۱۱۷ نفر در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

او بیان کرد: بیش از ۶۱۴ هزار نفر از مردم استان مرد و ۵۴۴ هزار نفر زن هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به ثبت دو هزار و ۸۴۴ مورد فوت در ۹ ماه گذشته، خاطرنشان کرد: میزان فوت در استان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۶ درصدی داشته و میانگین سن فوتی‌های در این مدت ۷۰.۸ سال بوده است.

پاسالار با اشاره به کاهش ۴.۵ درصدی ازدواج، میانگین سن ازدواج برای مردان را ۲۷.۷ و برای زنان را ۲۴ سال اعلام کرد.

وی با اینکه میزان طلاق نیز در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱.۵ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: میانگین سن طلاق برای مرد‌ها ۳۵ و برای زن‌ها ۳۰ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص تعویض کارت ملی نیز گفت: تاکنون ۷۲ درصد مردم استان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند و ۲۸ درصد هنوز برای تعویض کارت ملی قدیمی خود کاری نکرده اند.

پاسالار با اشاره به اینکه کارت‌های ملی قدیمی فقط تا پایان امسال اعتبار دارند، بیان کرد: با استقرار ایستگاه‌های سیار در روستا‌ها شرایط را به منظورارائه کارت ملی هوشمند برای این افراد فراهم خواهیم کرد.

وی از تسهیل در ارائه کارت ملی هوشمند به دانش آموزان خبر داد و تصریح کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش امضا کرده ایم دانش آموزان برای دریافت کارت ملی هوشمند نیازی به خروج از مدرسه نخواهند داشت.

انتهای پیام/ک

جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۳۳ نفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.