تکذیب استفاده از نفت کوره در نیروگاه شهیدرجایی

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان قزوین گفت: سوخت مصرفی نیروگاه شهید رجایی گاز است و از سوخت نفت کوره (مازوت) استفاده نمی‌کند.

مسعود شرفی به عنوان مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان قزوین  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ گفت: در حال حاضر سوخت مصرفی نیروگاه شهید رجایی گاز است و خیلی کم از گازوئیل استفاده می‌کند که برای محیط زیست آلایندگی نخواهد داشت.

شرفی با بیان اینکه امسال شرکت گاز سهمیه نیروگاه شهید رجایی را کم نکرده است، گفت: اگر این نیروگاه روزانه ۳ میلیون متر مکعب هم گاز مصرف کند باز ۶۰ میلیون متر مکعب ذخیره دارد.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت:: اگر در فصل زمستان به دلیل افزایش مصرف گاز، تهران سهمیه این نیروگاه را نتواند تامین کند به استان اعلام می‌شود و نفت و گاز آن از طریق این شرکت تامین خواهد شد.

وی گفت: استفاده این نیروگاه از سوخت مازوت مربوط به دوسال پیش است که به دلیل قیمت بالای ترکمنستان در دادن گاز، نتوانستیم سوخت کامل این نیروگاه را تامین کنیم.

پیش از این فرماندار آبیک گفته بود: مسئولان نیروگاه شهید رجایی وقتی هوا تاریک می‌شود و یا در روز‌های مه آلودبه جای گاز از سوخت مازوت استفاده می‌کنند که این موضوع شرایط جوی و محیط زیستی شهرستان آبیک و استان قزوین را مشکل می‌سازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران استفاده این نیروگاه از سوخت مازوت را تایید کرد و گفت: ۹۵ درصد از سوخت مصرفی نیروگاه شهید رجایی قزوین گاز و ۵ درصد آن مازوت و گازوئیل است.

انتهای پیام/

نیروگاه شهیدرجایی از سوخت نفت کوره (مازوت) استفاده نمی‌کند

 

برچسب ها: گاز ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.