تکذیب نقش رئیس‌جمهور عراق در میانجیگری بین دمشق و کُرد‌های سوریه

دفتر ریاست‌جمهوری عراق به طور ضمنی گزارش‌ها درباره تلاش رئیس‌جمهور این کشور برای میانجیگری بین دولت سوریه و کُرد‌های این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دفتر ریاست جمهوری عراق به طور ضمنی خبر‌های منتشر شده درباره تلاش برهم صالح، رئیس جمهور این کشور، برای میانجیگری بین دولت سوریه و کُرد‌های این کشور را به منظور هماهنگی شرایط پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از شرق رودخانه فرات تکذیب کرد.

ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای به نقل از برهم صالح بر لزوم حمایت از تلاش‌ها برای حل مسالمت‌آمیز به منظور پایان دادن به دور باطل خشونت در سوریه تاکید کرد.

صالح تاکید کرد عراق همواره برای تقویت روابط خود با همه کشور‌های همسایه از جمله ترکیه که منافع مشترک با آن دارد، تلاش می‌کند.

در این بیانیه آمده است: قانون اساسی عراق بر دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشور‌ها تاکید دارد. برهم صالح از تلاش‌ها برای بازگرداندن شرایط عادی به سوریه و برقراری ثبات در این کشور حمایت می‌کند و امیدوار است روابط خوبی با همسایگان خود داشته باشد.

ریاست جمهوری عراق در این بیانیه به طور ضمنی گزارش‌های مطبوعاتی درباره تلاش برهم صالح برای میانجی‌گری بین دولت سوریه و کُرد‌های این کشور را غیر دقیق توصیف کرد و افزود: پایان خشونت‌ها و تحقق ثبات در سوریه مستلزم هماهنگی و حمایت کشور‌های همسایه و جامعه جهانی است تا کشمکش‌های بیهوده جدیدی در منطقه رخ ندهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار