معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل:

۸۲ درصد جمعیت استان باسواد هستند/رشد ۵۲ درصدی نرخ سوادآموزی در استان اردبیل

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یکی از شاخص ترین دستاوردهای انقلاب در استان اردبیل افزایش نرخ باسوادی و بهره مندی جمعیت بی سواد و کم سواد استان از آموزش های سواد آموزی بود.

گنجی، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل گفت: هم اکنون ۸۲ درصد جمعیت استان باسواد هستند که این میزان در مقایسه با چهل سال گذشته رشد ۵۲ درصدی داشته است.

گنجی نرخ باسوادی در بین زنان را نیز ۶۲ درصد اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۹۳.۱ دهم جمعیت استان در رده سنی ده تا ۴۹ سال تحت آموزش هدی سواد آموزی قرارگرفته و باسواد هستند.

وی تصریح کرد: این میزان نسبت به میانگین کشوری ۱.۶ دهم پائینتر است که تمامی برنامه ریزی های ما بر این است که تا پایان برنامه ششم توسعه به میانگین کشوری دست یابیم.

گنجی با بیان اینکه بیشترین جمعیت بی سوادی باستان در شهرستان های پرجمعیت استان قرار گرفته اند اظهار داشت: اردبیل پارس آباد مشگین شهر و گرمی بیشترین جمعیت بی سوادی استان را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در قالب برنامه سواد آموزی تحکیم و انتقال سهمی برای کاهش نرخ بی سوادی برای استان تعیین می شود که با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضر ۸۶ درصد سهمیه ابلاغی محقق گردیده است که امید داریم مابقی این سهمیه نیز در زمان باقی مانده تا پایان برنامه ششم توسعه تحقق یابد.

انتهای پیام/س

۸۲ درصد جمعیت استان اردبیل باسواد هستند

برچسب ها: سوادآموزی ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار