معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ضعف مهارت‌های ارتباطی و گفتاری از مهمترین علل وقوع خشونت در استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل امروز در جلسه بررسی کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی پدیده‌ای است که فرهنگ، آداب، هویت و اخلاق را در جامعه هدف قرار می‌دهد به طوری که هر جامعه‌ای که آسیب اجتماعی در آن  رواج پیدا کرد نشانگر اخلال در سیستم‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره است که به درستی و صحیح نتوانسته در جامعه عمل کند.

وی با اشاره به توسعه و گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: متاسفانه امروزه ما شاهد رواج آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم که نشانگر غفلت، قصور و عدم پرداختن به موضوع پیشگیری از وقوع جرم در طول سال‌های گذشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر و با تاکید مقام معظم رهبری موضوع پیشگیری از وقوع جرم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سرلوحه کار مسئولان قرار گرفته و برنامه‌ریزی و اقدامات  خوبی در این راستا انجام می‌شود.

خدادادی بیان کرد: وقتی آسیب اجتماعی در جامعه‌ای رواج پیدا کرد منجر به تولید جرم و بزهکاری در جامعه می‌شود که فقر، بیکاری، گرانی، تورم، حاشیه‌نشینی، مهاجرت، اعتیاد، طلاق، سرقت، تهدیدهای فضای مجازی نمونه‌هایی از آسیب‌های اجتماعی هستند.

خدادادی با بیان اینکه ضعف مهارت‌های ارتباطی و گفتاری از مهمترین علل وقوع خشونت در استان اردبیل است، افزود: با این وجود متاسفانه خشونت‌های خرد و سبک در استان اردبیل رواج دارد و این امر در شان اردبیل که شهر تاریخی، مذهبی، فرهنگی، ولایی و پایتخت حسنیت بوده، نیست و ما باید بیش از هر کسی دیگه با تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی در مواجه با مشکلات و تعارضات عفو و گذشت داشته باشیم و این روحیه را در خود بیش از پیش تقویت کنیم.

انتهای پیام/ع

خشونت در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.