مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین؛

ساخت و ساز‌های اصولی، بیمه و آموزش در کاهش خسارات تاثیر دارند

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ساخت و ساز‌های اصولی، بیمه و آموزش نقش موثری در کاهش خسارات بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛قدرت الله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان در همایش مدیریت زلزله و سیل گفت: دیدگاه سنتی بر مقابله و بازسازی بعد از حادثه و دیدگاه نوین بر پیش بینی و پیشگیری تاکید دارند که در دیدگاه دوم ساخت و ساز‌های اصولی، بیمه و آموزش نقش موثری در کاهش خسارات حوادث و بلایای طبیعی خواهد داشت.

مهدیخانی اضافه کرد: طبق دستور العمل جدید مدیریت بحران کشور، قزوین به عنوان استان همیار مناطق ۲۲ و ۲۶ تهران در کنار استان‌های دیگر انتخاب شده است و مدیران استان باید در این زمینه نیز همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: هشت گسل فعال در شمال و جنوب قزوین فعال هستند که گسل شمال قزوین به یکی از دغدغه‌های مدیریت بحران تبدیل شده است و گسل جنوب در گذشته دوبار فعالیت کرده است.

وی گفت: سیل، سرمایه زدگی و فرونشست زمین از جمله حوادث طبیعی هستند که استان قزوین را همواره تهدید می‌کنند و مدیران دستگاه‌ها برای مقابله با آن‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ۴۳ نوع حادثه طبیعی در جهان وجود دارد که ۳۳ مورد آن در سطح کشور تجربه شده و ۲۶ مورد استان را تهدید می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: در سال جاری تنها سرمازدگی و سیل ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت به استان وارد کرد که بخشی از آن از طریق بیمه و استمهال به خسارت دیدگان پرداخت شد.

مهدیخانی افزود: در برخی موارد دیگر مانند حمل و نقل مواد شیمیایی نیز تمامی شهرستان‌های استان به جز آوج در سال جاری درگیر بودند و خطرات و تهدید‌های زیادی برای شهرستان‌ها به وجود آمد.

وی با بیان اینکه رانش زمین یکی از تهدید‌های دیگر استان است، افزود: در بخش الموت شرقی و غربی روستا‌های زرآباد، وشتگ و اوانک و در بویین زهرا جنگل‌های فتح آباد با رانش زمین در گیر هستند که در فتح آباد شکاف‌های عظیم اتفاق افتاده است و طبق مطالعات انجام شده در آینده نزدیک با فروچاله‌های عظیمی به دلیل برداشت‌های بی رویه آب مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/

همایش مدیریت زلزله و سیل در قزوین

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.