بیش از ۳۰۰۰ مسافر پروازشان را در فرودگاه فرانکفورت از دست دادند

۳۰۰۰ نفر از مسافران فرودگاه فرانکفورت آلمان روز شنبه به دلیل ازدحام جمعیت در این فرودگاه، پرواز خود را از دست دادند.

بیش از ۳۰۰۰ مسافر پروازشان را در فرودگاه فرانکفورت از دست دادندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، مسافران تعطیلات سال نو میلادی شلوغ‌ترین آخر هفته را تجربه کردند. افرادی که مبداء سفرشان را فرودگاه فرانکفورت آلمان انتخاب کرده بودند، شنبه مجبور شدند یک ساعت و نیم در صف طولانی بازرسی امنیتی معطل شوند. 22 دسامبر یکی از پرازدحام‌ترین روزهای کاری قطب حمل و نقل آلمان بود.

براساس اطلاعات «فراپرت» که فرودگاه را اداره می‌کند اوج ترافیک در پایانه شماره 1 پیش از ساعت 12 نیمه شب بود. داتر هالیک، سخنگوی عملیات فرودگاه و پایانه، در مصاحبه با ایندیپندنت گفت «شنبه روز سختی بود؛ زیرا تعطیلات کریسمس آلمانی شروع شده بود. 200 هزار مسافر در آن روز به فرودگاه آمده بودند؛ چیزی ماوراء آنچه که به طور معمول داریم. صف‌‎های زیادی در فرودگاه تشکیل شده بود. مسافران باید ساعات زیادی را منتظر می‌ماندند.»

هواپیمایی «لوفت هانزا» از این شرایط ناخشنود بود و مدعی شد که 88 درصد پروازهای آن به دلیل صف‌های طولانی به تاخیر افتاده است. 

دکتر «دتلف کایسر»، عضو هیئت مدیره لوفت هانزا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در چهارمین پایان هفته، مشکلات کیفی در فرودگاه فرانکفورت خودنمایی کرد. سه هزار نفر پرواز خود را به دلیل ساعات طولانی انتظار در صف‌های بازرسی امنیتی از دست دادند. در ساعات اوج شلوغی، کاملا آشکار بود که سامانه بیش از اندازه اشباع شده است. این مشکلات باید سال آینده به سرعت با همکاری پلیس فدرال و فراپرت حل شود.»

لوفت هانزا تایید کرده است که تمامی پروازها دوباره رزرو شده اند. این اتفاق پس از آن رخ داد که کلیه پروازها به فرودگاه گاتویک لندن به مدت سه روز به دلیل پرواز یک پهپاد مشکوک بر فراز آن لغو شد. به دنبال تعطیلی این فرودگاه حدود 150 هزار مسافر پروازشان را از دست دادند. همه پروازها در پنجشنبه 20 دسامبر، یکی از شلوغ‌ترین روزها، لغو شد. هرچند تا روز شنبه همه چیز به حالت عادی بازگشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار