کلاهبرداری از برندگان خیالی رادیو جوان

مجرم سایبری که به بهانه برنده شدن افراد در برنامه رادیو جوان بیش از ۵۳۰ میلیون ریال از مردم چند استان کلاهبرداری کرده بود در دام قانون افتاد.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: یکی از شهروندان استان با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد شخص ناشناسی با وی تماس گرفت و عنوان داشت در قرعه‌کشی مسابقه رادیو جوان برنده ۵۰ میلیون‌ریال کمک هزینه عتبات عالیات هستید و سپس با کشاندن من پای دستگاه خودپرداز و فعال کردن رمز دوم حساب بانکی، ۵۳۰ میلیون ریال از حسابم برداشت کرد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌داد که این کلاهبردار اینترنتی علاوه برشاکی این پرونده، از افراد دیگری نیز با همین شیوه و شگرد سرقت کرده است، افزود:کارشناسان پلیس فتا مازندران دریافتند وجوه مورد نظر به شماره کارت‌های مختلف واریز و سپس درطلافروشی‌ها و موبایل فروشی‌های استان گیلان، صرف خرید سکه و موبایل شده است.

سرهنگ حسن محمدنژاد گفت: ماموران انتظامی، این متهم سابقه‌دار را در یکی از شهر‌های اطراف تهران شناسایی، دستگیر و۱۳ عدد کارت عابربانک به همراه تعدادی سیمکارت از وی کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: متهم پس از انتقال به پلیس فتا مازندران اعلام کرد قبلاً نیز به جرم کلاهبرداری پیامکی دستگیر و در زندان با شخصی آشنا می‌شود که روش‌های جدید کلاهبرداری اینترنتی را به او آموزش می‌دهد.

وی گفت: این متهم بعد از آزادی از زندان در ۲۰ بانک ، حساب بانکی افتتاح کرد و با همدستی هم سلولی خود، مبالغی که از کلاهبرداری به دست می‌آوردند را به خرید سکه و موبایل و فروش آن‌ها اختصاص می‌دادند.

سرهنگ حسن محمدنژاد با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهم ردیف دوم ادامه دارد، از افرادی که با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند خواست برای تنظیم شکایت به دادسرا‌های محل سکونت مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: مردم هرگز به پیامک‌ها و تماس‌ها با پیشنهاد‌های واهی و عوام فریبانه که اطلاعات کارت بانکی را درخواست می‌کنند توجه نکنند و از دادن اطلاعات درج شده بر روی کارت بانکی به افراد غیر خودداری کنند.

انتهای پیام/ک


کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در برنامه رادیو جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار