در پیام‌های جداگانه‌ای؛

احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتند

احزاب و شخصیت‌های سیاسی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفتند.

احزاب و شخصیت‌های سیاسی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احزاب و شخصیت‌های سیاسی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را در پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفتند.


 پیام تسلیت حزب بیداری اسلامی به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت فقیه عالیقدر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیةالله هاشمی شاهرودی (رضوان الله تعالی علیه) که پس از طی دوران سخت بیماری دار فانی را وداع گفت، ثلمه‌ای بر بدنه روحانیت شیعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و براستی این مصیبت اندوهناک، مایه‌ی تالّم همه کسانی است که به مقام بالای علمی، شخصیت فرهیخته، سوابق و اقدامات اجرایی ایشان در طی دوران تصدی مسئولیت‌های متعدد و خطیر واقف می‌باشند.

حزب بیداری اسلامی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت این ضایعه اسف بار به محضر مبارک حضرت صاحب الزمان (عج الله تعالی فرج الشریف)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و مراجع عظام تقلید، علما و فضلای حوزه‌های علمیه و ملت پر افتخار ایران، همدردی خود را با خاندان مکرم، فرزندان محترم و همه وابستگان و شاگردان داغدار آن فقید سعید اعلام می‌دارد و از درگاه ایزد متعال برای آن فقیه عالی‌مقام، علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر عظیم و اجر جزیل، مسئلت  می‌نماید.


پیام تسلیت جمعیت ایثارگران به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی

انا لله و انا الیه راجمعون

«عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع. قَالَ: إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ الْفَقِیهُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ.»

ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر، فقیه مجاهد و محقق، اصولی مدقق حضرت آیه‌الله هاشمی شاهرودی (تغمده‌الله برحمته) را به محضر مبارک بقیه‌الله الاعظم (عج) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (دام‌ظله) حوزه‌های علمیه، و مراجع عظام تقلید، عموم ارادتمندان و شاگردان و مقلدان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.

ایشان که جزء نوابغ از شاگردان فقیه متکفر و اصولی بزرگ معاصر شهید صدر (ره) بودند؛ سالیان درازی را در مهد اجتهاد نجف سپری و از اساتید بزرگواری همچون شهید صدر (ره)، حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خویی (ره)، خرمن علم و فقه و اجتهاد برگرفت و بحق ایشان را میتوان یکی از میراث داران بزرگ حوزه کهن و اصیل نجف در اصالت و اتقان مبانی فقهی، اصولی و میراث دار مکتب فکری شهید صدر (ره) در نظام سازی و فقه حکومتی برشمرد. حضرت آیت الله شاهرودی (ره) که به فرموده شهید صدر (ره) به عنوان وجود آن شهید والامقام شمرده میشوند؛ علاوه بر سنگر علم و دانش در سنگر جهاد و مبارزه با رژیم بعث عراق و رژیم پهلوی نیز فعالیتی چشمگیر داشت؛ و در زندگی درخشان ایشان سابقه زندان و تحمل شکنجه از طرف رژیم بعث نیز وجود دارد.

معظم له در سنگر خدمت به نظام مقدس اسلامی نیز فعالیتی شایان داشتند. ایشان که به فرموده مقام معظم رهبری کارگزاری باوفا در مهمترین تشکلات نظام جمهوری اسلامی بودند؛ سابقه عضویت در شورای نهگبان، ریاست قوه قضاییه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و نیابت رئیسی اول این مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه سیاسی خویش دارند. حضرت آیت الله شاهرودی (ره) در عین حالی که از وزانت فقهی و علمی بسیار بالایی برخوردار بودند، اما در عین حال خود سرباز نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی-مدظله- میدانستند که هر وظیفه و دستوری را معظم له به ایشان تفویض کنند آماده خدمتگزاری به اسلام و نظام اسلامی هستنند.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن تسلیت مجدد ارتحال ملکوتی این عالم ربانی، علو درجات ایشان و حشر با اجداد طاهرینش (ع) را از خداوند منان خواستار است.


پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال آیت‌الله شاهرودی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی (رحمة‌الله علیه) پیام تسلیتی را صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

ارتحال فقیه مجاهد، حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی (قدس سره) عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موجب تأثر و تألم شدید گردید.

این عالم برجسته، فقیهی مبرز، آراسته به صلاحیت‌ها و برخوردار از مراتب عالی علم و عمل بود و سال‌ها از محضر اساتید بزرگی از جمله: حضرات آیات عظام: امام خمینی (ره)، سید ابوالقاسم خویی (ره) و سید محمد باقر صدر (ره) کسب فیض نمودند. ایشان دارای آثار و تألیفات گرانسنگی در زمینه‌های گوناگون فقهی و علمی بوده و شاگردانی را نیز در این زمینه تربیت نمودند.

در جریان مبارزات انقلابی علیه رژیم بعث عراق حضور فعال داشته که منجر به دستگیری و شکنجه ایشان گردید و در این راه نیز سه تن از برادران گرامیشان به شهادت رسیدند.

سال‌ها در کسوت ریاست قوه قضائیه، عضویت در شورای محترم نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مجاهدت‌ها و خدمات ارزنده و ماندگاری به نظام اسلامی ارائه نمودند که تاریخ نام ایشان را در زمره خادمان و مجاهدان راه انقلاب اسلامی ثبت و ضبط خواهد کرد. این فقیه عالیقدر از وفاداران به ولایت فقیه و از حامیان جدّی آن بود و به، ولی فقیه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» ارادت ویژه و از جان برآمده‌ای داشتند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم به خصوص آقازاده‌گان محترم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن عالم وارسته علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است؛ و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


پیام تسلیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پی ارتحال آیت‌الله  هاشمی شاهرودی

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پی ارتحال حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی (رحمة‌الله علیه) پیام تسلیتی را صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال اندوه‌بار عالم مجاهد، فقیه و اصولی، فرزانه، عالی‌مقام، حضرت آیت‌الله آقای حاج‌سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تأثر و تأسف عمیق گردید.

آن بزرگوار، برخاسته از بیت اصیل علم و فقاهت و برآمده از حوزه بزرگ علمی و فقهی نجف اشرف و بالیده در مکتب فکری نابغه بزرگ حوزه‌های علمیه، حضرت آیت‌الله‌العظمی شهید سیدمحمدباقر صدر (ره) و از برترین شاگردان برجسته این فقیه شهید بود. از رهگذر همین همراهی با شهید صدر بود که به مبارزه با رژیم ستمکار بعث پرداخت و در این راه متحمل زندان و رنج و شکنجه شد و در همین مسیر، رنج و داغ شهادت مظلومانه ۳ برادر عزیزش را به جان خرید و آنگاه به واسطه همراهی با نهضت امام خمینی بود که به ایران اسلامی برگشت و به فرمان امام راحل (ره) و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، در مبارزات مردم مسلمان و مجاهدین عزیز عراقی، نقش محوری و جاودانه‌ای را ایفا کرد.

آن فقیه روشن بین و نواندیش، در تربیت شاگردان بسیار و تألیفات پرشمار در علوم اسلامی، چون ستاره‌ای درخشان در حوزه علمیه مقدس قم پرتو افکند و آنگاه که وظیفه انقلابی را بر عهده خود احساس کرد، در سنگر حساس مناصب خطیری چون؛ شورای نگهبان، مجلس خبرگان، ریاست قوه قضاییه و سرانجام مجمع تشخیص مصحلت نظام، همت بالای خود را مصروف داشت و منشأ خدمات و برمکات و تأثیرگذار و سرشار به مردم و نظام اسلامی گردید.

اینک روح پاک آن سلاثه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و فقیه انقلابی و بصیر، پس از عمری جهاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اجرایی با تحمل درد و رنج و بیماری که سال‌های اخیر برجان خرید، به جواد رحمت الهی و مظهر اجداد مطهرش پرواز کرده و انشاءالله پاداش تلاش‌های و مجاهدت‌هایش، روح و ریحان و رضوان الهی خواهد بود.

اینجانب به نمایندگی از شورای محترم سپاسگذاری و ائمه معزز جمعه سراسر کشور، ضایعه‌ای جانگداز و اندوه‌بار رحلت آن یار امام و رهبری را به مظهر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، ملت بزرگوار ایران، حوزه‌های علمیه ایران و عراق، خصوصا حوزه پرفیض و برکت قم، خاندان گران‌قدر، همسر مکرمه و فرزندان بزرگوار آن فقیه فقید تسلیت و تعزیت گفته، تعالی روح بلند به آن عالم وارسته و صبر و شکیبایی وابستگان این بیت رفیع را تمنا دارم.


پیام جامعه روحانیت مبارز برای درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

بسم الله الرحمن الرحیم

العلماء باقون ما بقی الدهر

رحلت جانگداز عالم ربانی، مجاهد سخت کوش، فقیه نوآور و مدیر آرمان گرا حضرت آیت الله سید محمود شاهرودی طاب ثراه را خدمت حضرت بقیه الله الأعظم ارواحنا فداه ، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید ، حوزه های علمیه و ملت شریف ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می کنیم.

آن عالم و مجاهد بزرگوار عمر سراسر پربرکت خود را در راه نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران و ملت رنج دیده عراق صرف کرد و در بالندگی حوزه ها و إرتقاء اجتهاد پویا و تعمیق فقه حکومتی تلاش سترگ و ماندگار داشت.

آثار این فقیه زمان شناس و نوآوری های حقوقی و ایده های راهگشای او در موضوعات نوپدید و استنباط احکام شرعی متناسب با تحولات و نیازهای روز، برگ های زرین دفتر پربار زندگی انقلابی و علمی او است.

عاش سعیداً و مات سعیداً – بی شک فقدان این بزرگ، جبران ناپذیر است و از خداوند متعال مسئلت داریم آن مرحوم را با اجداد طاهرینش محشور فرماید و به روحانیون و حوزه های علمیه توفیق تداوم راه او را عنایت نماید.


پیام تسلیت رئیس دانشگاه عدالت در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

محمد حسین بیاتی،  رئیس دانشگاه عدالت در پی درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پیام تسلیتی را صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

آجرک الله یا صاحب الزمان

جهان اسلام امروز یکی از بزرگترین و موثرترین چهره‌های فکری فرهنگی سیاسی و اجتماعی خویش را از دست داد و داغدار این فرزند راستین مکتب شد.

سخن گفتن از ابعاد گوناگون علمی و عملی آن فقیه بزرگوار قطعا در پیامی که برای ابراز تسلیت و تعزیت و افشای سوگ و ماتم و اندوه فراهم آمده ممکن و میسور نیست و مجالی بس فراتر را می‌طلبد.

ایشان اگر چه در حوزه علمیه تشیع فقیهی تراز اول و محقق و استادی بی بدیل بود لیکن شعاع فکری و علمی او مرز‌های حوزه تشیع را در نوردیده، آثار و اندیشه‌های تابناک و پویایش مورد توجه و احترام عالمان و اندیشه ورزان اهل سنت نیز بود. بلکه از این فراتر در هضم و نقد و تحلیل اندیشه‌های معاصر جهان غرب خصوصا در ساحت نظریات اقتصادی و بالاخص دیدگاه‌های حقوقی و تطبیق و مقارنه آن با اندیشه‌های اسلامی سر آمد بود.

این‌ها همه در کنار وسعت روح، ساده زیستی و پاک منشی، شاگرد پروری و خوش اخلاقی و رأفت، ایشان را سندی زنده بر حقانیت مکتب نموده بود.

این حقیر با دلی که تا ابد مالامال از غم فقدان آن درّ فرید دوران و یاور امام زمان (ارواح العالمین له الفداء) خواهد بود این ضایعه را به محضر مولای غریب حضرت، ولی الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام معظم رهبری (ادام الله ظله الوارف) و حوزه‌های مبارکه علمیه، مراجع بزرگوار و خصوصا بیت رفیع آنجناب تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال مسألت می‌دارم که روح بلندش را در اعلی علیین و در جوار نبیین و شهداء و صدیقین مسکن و مأوی دهد؛ و السلام علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیا

محمد حسین بیاتی


پیام تسلیت حزب مستقل و اعتدال ایران در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

قدرتعلی حشمتیان دبیرکل حزب مستقل واعتدال ایران ونایب رییس اول خانه احزاب ورییس پیشین خانه احزاب ایران ضمن تذکر به برخی ازمسولین بلند پایه نظام که شاید مردن را فراموش کرده باشندودرشورای نگهبان بارها ظلم کرده و به ناحق اشخاص بی گناهی را ردصلاحیت نموده اند، پیام تسلیتی در رابطه با رحلت ابن عالم جلیل القدرصادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم ربانی، فقیه جلیل القدر حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی (ره) رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و ریاست سابق قوه قضاییه موجب تاثر و تالم گردید.

ایشان از جمله مفاخر حوزه های علمیه شیعه در ایران و عراق و در زمره عالمان وارسته، انقلابی و متعهد به شمار می‌رفت که نقش آفرینی های سترگ وی در یاری بخشی به امامین انقلاب اسلامی، پاسخگویی عالمانه و محققانه به مسائل نوپدید عصر حاضر و همت و تلاش های مثال زدنی در عرصه وحدت و انسجام ملی؛ میراث ارجمند و ممتازی را نزد علما، طلاب و مجاهدان نشر معارف نورانی اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و دلسوزان نظام اسلامی و خدمت به مردم به ودیعت نهاده است.

این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه های مقدسه علمیه قم و نجف، بیت معظم ایشان و آحاد ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از درگاه خدای کریم برای آن فقید سعید و فقیه ژرف اندیش، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز وی صبر و شکیبایی مسئلت می کنم.


پیام تسلیت باهنر به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری درپی درگذشت مرحوم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج شیخ محمود هاشمی شاهرودی رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث تأثر و تألم فراوان گردید. سال‌ها مبارزه و مجاهده ایشان در مسیر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و همچنین عهده دار بودن مسئولیت‌های بسیار مهمی در دوران پس از انقلاب، ثمره حیات ایشان بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت رحلت این عالم بزرگ به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران، از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم مغفور، رحمت واسعه الهی و برای خانواده محترمشان و عموم علاقمندان به ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.


پیام تسلیت محمدرضا عارف به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی

رئیس فراکسیون امید مجلس با صدور پیامی، ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:

انالله و اناالیه راجعون

رحلت مجتهد و فقیه عالی مقام، مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاثر و تالم شد.

مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی که همراه و همگام با امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشتند بعد از انقلاب نیز در تحکیم روابط حوزه‌های علمیه نجف و قم نقش موثری ایفا کردند و خدمات خود را در مناصب گوناگون با رویکرد وظیفه شناسانه تقدیم ملت شریف ایران کردند.

فقدان این فقیه برجسته، نستوه و مبارز ضایعه جبران ناپذیری برای حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی است که ان‌شاءالله مجموعه آثار گرانقدر، خلاء وجودی ایشان را برای دوستداران، علما، فضلا، روحانیون و طلاب جبران می‌نماید.

اینجانب رحلت یار دیرین اسلام، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، مردم و انقلاب اسلامی را به مردم سرافراز ایران، رهبر معظم انقلاب، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان علی الخصوص بیت شریف آن فقیه عظیم شأن و فرزندان آن عالم وارسته تسلیت عرض می‌نمایم و علو درجات برای آن مرحوم را از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.


پیام تسلیت حزب اسلامی ایران زمین به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی

انالله واناالیه راجعون

ارتحال حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی ازسلسله جلیله سادات، فقیه وسیاستمدار، وازعلمای برجسته‌ای که درزمره مجاهدان فی سبیل الله ومجتهدان عرصه اجتهاد عمربابرکت خودراگذراندموجب حزن و تالم واندوه گردید بدون شک ایشان در طول عمر با برکت خود علاوه بر آثار علمی و تربیت شاگردان حوزوی در عرصه خدمت به مردم بویژه در بازسازی و اصلاح دستگاه ویرانه قضایی و تدوین حقوق شهروندی و کاهش آمار زندانیان و تلاش برای سرعت در دادرسی و احیای دادسرا‌ها و تاسیس نهاد دادرسی مردمی (شورا‌های حل اختلاف) ارتقای سطح رفاه و معیشت قضات و کارمندان گام‌های بلندی برداشت.

وی در عرصه سیاست نیز بامشی اعتدال بعنوان چهره‌ای معتدل و مقبول همگان شناخته می‌شد، هر چند هیچکس از نقص و خطا مصون نیست، ولی حساسیت شدید ایشان در اموری که اینک مورد توجه کسی نیست و امثال چنین عالمانی کم و اندک شده اندبراحدی ازاهل معرفت پوشیده نبوده و نیست.

این مصیبت را به رهبرمعظم انقلاب. خانواده معززایشان و سایر بازماندگان و عموم دستگاه قضایی و ملت شریف ایران واعضای حزب اسلامی ایران زمین تسلیت میگویم و از خداوند حی قادر متعال غفران ورحمت واسعه الهی  را برای ایشان مسئلت می‌نمایم.


حزب موتلفه اسلامی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت

حزب موتلفه اسلامی درپی درگذشت مرحوم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم مجاهد فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی موجب تاسف عمیق مجموعه حزب موتلفه اسلامی شد.

تبعیت و پشتیبانی شجاعانه آیت الله شاهرودی از امام و رهبری در چهار دهه اخیر سابقه درخشانی از ایشان را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسانده است.

حزب موتلفه اسلامی ارتحال جانسوز آیت الله شاهرودی را به محضر حضرت، ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوید و علو درجات و رحمت واسعه الهی را برای آن فقید سعید و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان از درگاه احدیت مسئلت می‌دارد.»


در پیام حجت‌الاسلام مصباحی مقدم مطرح شد؛

 آیت‌الله هاشمی شاهرودی؛ فقیه برجسته‌ای که منشاء خدمات بسیاری بود

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران، طی پیامی، رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام مصباحی مقدم از این قرار است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال جانسوز فقیه بزرگوار و عالم مجاهد حضرت آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام ویاردلسوز و وفادار انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام راحل ومقام معظم رهبری موجب تاثر وتالم شد.

حضور ایشان به عنوان فقیه برجسته‌ای که تربیت شده حوزه مقدس نجف و از شاگردان شهیدآیت الله سیدمحمد باقر صدر بودند در سنگر‌های مختلفی، چون ریاست قوه قضاییه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام منشاء خدمات مفید بسیاری بوده است.

این ضایعه عظیم را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت معظم ایشان تسلیت می‌گویم و علو درجات و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان را از درگاه حضرت حق خواستارم.


پیام تسلیت جمعیت پیشرفت و عدالت برای درگذشت آیت الله شاهرودی 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

آیت الله العظمی حاج سید محمود هاشمی شاهرودی، دار فانی را وداع گفت. این مرجع عالیقدر از یاران دیرین امام و رهبری، به مردم داری و عمق علمی و فقهی مشهور بود.

خدمات با ارزش ایشان در قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان و همچنین خدمات علمی ایشان به حوزه‌های علمیه و تألیفات، گران قدرشان، لوح درخشانی از دهه‌ها بندگی مخلصانه و پایمردی بر سر آرمان‌های اسلامی و انقلابی در ذهن عموم ساخته است.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، فقدان اندوه بار آیت الله العظمی هاشمی شاهرودی را به محضر مقام معظم رهبری، بیت مکرم ایشان، شاگردان و علاقمندان و عموم شیعیان تسلیت گفته و علو درجات و هم نشینی با اجداد طاهرینشان در سرای آخرت را از درگاه احدیت مسئلت می‌نماید.


پیام تسلیت حزب اعتدال و توسعه در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

در پی درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیام تسلیتی از سوی حزب اعتدال و توسعه منتشر شد. متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت فقیه عالیقدر و ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی موجب تأثر و تألم اعضای حزب اعتدال وتوسعه گردید.

عالمی ربانی با سجایایی اخلاقی یکی از باقیات صالحات مکتب خردمندانه صدریون ازمیان مارفت.

حزب اعتدال و توسعه ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری و خانواده محترم ایشان ازخداوندمنان آمرزش برای آن فقید سعید و صبر و صبوری برای خانواده آن مرحوم خواستار است.


پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی

بسم الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

ارتحال فقیه مجاهد، حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی(قدس سره) عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، موجب تأثر و تألم شدید گردید.

این عالم برجسته، فقیهی مبرز، آراسته به صلاحیت‌ها و برخوردار از مراتب عالی علم و عمل بود و سالها از محضر اساتید بزرگی از جمله: حضرات آیات عظام: امام خمینی (ره)، سید ابوالقاسم خویی (ره) و سید محمد باقر صدر(ره) کسب فیض نمودند. ایشان دارای آثار و تألیفات گرانسنگی در زمینه‌های گوناگون فقهی و علمی بوده و شاگردانی را نیز در این زمینه تربیت نمودند.

در جریان مبارزات انقلابی علیه رژیم بعث عراق حضور فعال داشته که منجر به دستگیری و شکنجه ایشان گردید و در این راه نیز سه تن از برادران گرامیشان به شهادت رسیدند.

سالها در کسوت ریاست قوه قضائیه، عضویت در شورای محترم نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مجاهدتها و خدمات ارزنده و ماندگاری به نظام اسلامی ارائه نمودند که تاریخ نام ایشان را در زمره خادمان و مجاهدان راه انقلاب اسلامی ثبت و ضبط خواهد کرد. این فقیه عالیقدر از وفاداران به ولایت فقیه و از حامیان جدّی آن بود و به ولی فقیه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» ارادت ویژه و از جان برآمده‌ای داشتند.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري«مدظله العالي»، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه و همچنین به بیت مکرم به خصوص آقازاده‌گان محترم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و براي آن عالم وارسته علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.


پیام تسلیت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

 بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و خانواده بزرگ ایثار و شهادت، عروج ملکوتی فقیه عالیقدر، مجاهد نستوه ، کارگزار صدیق نظام و یار باوفای رهبر عزیز انقلاب اسلامی،حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمود هاشمی شاهرودی (قدس سره) رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، عضومحترم مجلس خبرگان رهبری و شورای محترم نگهبان را به محضر حضرت ولیعصر (عج) و امام المسلمین حضرت آیت الله العضمی خامنه¬ای (مدظله العالی)، خاندان و خانواده محترم ایشان و ملت عزیز ایران، شاگردان و مقلدین این وجود گرانقدر در ایران و دیگر کشورها تسلیت عرض مینماید. صبر شکیب را برای همگان و علو درجات را برای این مبارز صدیق در جوار خیل شهیدان از درگاه حضرت حق خواستار است.


پیام تسلیت سرلشکر جعفری در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

در این پیام آمده است:

درگذشت عالم انقلابی و فاضل وارسته، مرحوم حضرت آیت الله سید محمود شاهرودی موجب تألم و تأثر خاطر فراوان گردید. با نهایت تاثر ضایعه فقدان آن عالم عامل، استاد مهذب و پارسا که سراسر عمر شریفش در خدمت به اسلام و قرآن و اعتلای معارف فقه، اصول و اخلاق اسلامی سپری شد را به محضر مبارک مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت معظم و بستگان محترم وی تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌گمان آثار، برکات و نقش کم نظیر آن استاد برجسته و فقیه ربانی، به عنوان عالمی وارسته و بصیر در بسیاری از میادین مجاهدت در قبل و بعد از انقلاب به ویژه حضور اثرگذار و تکیه‌گاهی اطمینان‌بخش در عرصه‌های خطیری همچون قوه قضاییه، شورای نگهبان، خبرگان رهبری به همراه هدایت و مدیریت هوشمندانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیش برندگی انقلاب و صیانت از آرمان‌های متعالی اسلام عزیز همواره در بین مجاهدان و خدمتگزاران صدیق تاریخ انقلاب اسلامی همچون نگینی برجسته خواهد درخشید.

اینجانب از قادر متعال برای آن عالم و فقیه گرانقدر و یار صدیق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) علو درجات و همنشینی با اجداد مطهرش و برای بیت محترم و بازماندگان سوگوار، پاداش صابرین توام با عزت و سعادت مسئلت می‌نمایم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار