کمک سعودی‌ها به یک قاتل برای فرار از آمریکا

بنابر اعلام مقامات آمریکایی، سعودی‌ها به یک تبعه خود که متهم به قتل است، برای فرار از آمریکا کمک کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست، مقامات آمریکایی اعلام کردند یک تبعه سعودی که متهم به قتل یک دختر 15 ساله در ایالت اورگن است با یک جت خصوصی از  آمریکا فرار کرده است.

عبدالرحمان سمیر نوره، دانشجوی 21 ساله کالج پورتلند در سال 2016 به قتل یک دختر 15 ساله متهم شد اما دو هفته پیش از برگزاری دادگاهش در ژوئن 2017 از آمریکا به مقصد کشور زادگاهش عربستان سعودی فرار کرد.

گزارش های جدید حاکی از این است سعودی ها به فرار این قاتل از آمریکا کمک کرده اند.

کمک سعودی‌ها به یک قاتل برای فرار از آمریکا

در این گزارش ها آمده است دو هفته پیش از برگزاری جلسه دادگاه یک خودروی سیاه اس یو وی، این تبعه سعودی را که مچ‌بند نظارت به پا داشت را به منطقه ای دوردست منتقل کرد.

به گفت مقامات امنیتی آمریکا، دولت سعودی ضمن صدور گذرنامه ای با نام جدید برای نوره، شرایط فرار وی با یک جت خصوصی را فراهم کرد. این اقدام مانع پیگیری اتهامات وی شده است. مقامات آمریکایی اخیرا از دولت عربستان سعودی مطلع شده اند که نوره 18 ماه پیش به خانه اش فرار کرده و کنسولگری عربستان در اورگن وثیقه لازم را برای آزادی موقت وی پرداخته است. این در حالی است که سعودی ها به پرسش آمریکایی ها در مورد اینکه چگونه او از آمریکا فرار کرده و به خانه اش برگشته است پاسخ ندادند.

نوره علاوه بر اتهام قتل، در 17 مورد قوانین رانندگی را نیز نقض کرده است.

دادستان پرونده وی امیدوار است شرایط برای بازجویی و اثبات اتهامات او فراهم شود. این در حالی است که مقامات قضایی آمریکا تاکنون درخواست استرداد نوره را صادر نکرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار