۲۳ بهمن ماه؛

برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام کارون به میزبانی اهواز

معاون توسعه ورزش، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام کارون با حضور کشور‌های صاحب نام جهان، به میزبانی اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم نصیری، معاون توسعه ورزش، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مسابقات بین المللی شطرنج جام کارون با حضور بیش از ۳۰۰ شطرنج باز از ۲۰ کشور دنیا، ۲۳ بهمن امسال در اهواز آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این مسابقات با توجه به ریتینگ شطرنج بازان در ۳ جدول C، B، A. برگزار خواهد شد اذعان داشت: در پایان نفرات ایرانی برتر مسابقات به عضویت تیم ملی در می‌آیند.

نصیری تصریح کرد: در جدول A. این مسابقات شطرنج بازان ریتینگ بالای ۲ هزار و ۱۵۰ حضور دارند؛ همچنین جدول B. مربوط به ریتینگ زیر ۲ هزار و ۱۵۰ و جدول C. مربوط به رده سنی زیر ۱۴ سال است.

معاون توسعه ورزش، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه افزود: با هماهنگی فدراسیون، شطرنج بازان عنوان دار ایران و خارج و همچنین استاد بزرگ‌های شطرنج دنیا در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و به طور قطع این موضوع باعث افزایش سطح کیفی مسابقات می‌شود.

ابراهیم نصیری با اشاره به اینکه برگزاری رقابت‌های بین المللی در اهواز موجب ارتقاء سطح فنی شطرنج بازان و مربیان خوزستان می‌شود بیان داشت: شطرنج خوزستان در سال‌های اخیر عملکرد درخشانی داشته و همین امر باعث شد که میزبانی رقابت‌های جام کارون با درخواست استان، بار دیگر به اهواز سپرده شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه رقابت‌های جام کارون در سطح بین المللی برگزار می‌شود تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار کردن این رقابت‌ها خواهیم داشت. امیدواریم که شطرنج بازان خوزستان همچون گذشته نمایش قابل قبولی داشته باشند.

انتهای پیام/گ

برگزاری مسابقات شطرنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.