انجام ۶۰ عملیات توسط امدادگران هلال احمر استان در ماه گذشته

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در ماه گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان یزد ۶۰ عملیات خدمت رسانی به حادثه دیدگان را انجام دادند.

محمد زارع سروی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با بیان اینکه در طول یک ماهه گذشته، پوشش امدادی ۶۰ حادثه توسط امدادگران این جمعیت انجام شده، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اقدام به امدادرسانی به ۱۵۷ نفر حادثه دیده در ماه گذشته کردند.

وی به حوادث تحت پوشش جمعیت هلال احمر استان در بازه زمانی یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۲۲ حادثه جاده ای، ۱ حادثه شهری، ۲۶ مورد خدمات حضوری، ۵ مورد خدمات مناسبتی، ۴ حادثه کوهستان، ۲ حادثه صنعتی و کارگاهی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان پوشش داده شده است.

زارع با بیان اینکه در طول این مدت ۲ مورد عملیات رها سازی توسط تیم‌های عملیاتی این جمعیت صورت گرفته، بیان کرد: ۲۲۶ نیروی عملیاتی این جمعیت در قالب ۶۱ تیم عملیاتی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی در عملیات‌های یادشده به حادثه دیدگان خدمات رسانی کردند.

وی همچنین از برگزاری اردوی استانی بقا در شرایط سخت در استان خبرداد و گفت: این اردو جهت حفظ و بالا بردن آمادگی تخصصی و جسمانی تیم‌های عملیاتی بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر از امروز به مدت سه روز تا ششم دی ماه بمناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

وی افزود: تیم‌های شرکت کننده در این اردو شامل ۳۵ نفر در زمینه‌های آشنایی با سامانه بهداشت و درمان اضطراری، آشنایی با بقای عمومی و بسته بقا، اسکان اضطراری، تثبیت و انتقال مصدوم، روانشناسی بقا، جهت یابی و کار با نقشه آموزش می‌بینند.

زارع تصریح کرد: بعد از این اردو اعضا باید بتوانند آموزش‌هایی را که دیده‌اند برای ارتقاء توانایی و کسب مهارت‌های لازم به منظور غلبه بر شرایط غیر متعارف و تطبیق خود با آن بکار گیرند و از آن در حوادث استفاده کنند.


انتهای پیام/ ا

امدادرسانی به ۱۵۷ نفر حادثه دیده در ماه گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار