مراسم گرامیداشت سال نو میلادی در سالن کلیسای کاتولیک آشوریان ارومیه برگزار شد+عکس

مراسم گرامیداشت سال نو میلادی در سالن کلیسای کاتولیک آشوریان ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، مراسم گرامیداشت سال نو میلادی در سالن کلیسای کاتولیک آشوریان ارومیه هم اکنون با حضور وزیر فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی  در حال برگزاری است.

توماس میرم اسقف اعظم کلیسای کاتولیک آشوریان ارومیه ضمن تبریک میلاد مسیح(ع) گفت: امروز میلاد پیامبر صلح و دوستی است که پیام صلح و دوستی را در جهان گسترد.

عباس صالحی وزیر فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی عصر سه شنبه در آیین آغاز سال نو میلادی در ارومیه با بیان اینکه سالهاست ادیان ابراهیمی، مسیحیت و اسلام در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز کنار یکدیگر زندگی می کنند افزود: ایران همواره گاهواره ادیان توحیدی به شمار می رود تا همیشه نیز چنین خواهد بود.

وی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دوران دفاع مقدس همواره مسیحیان و مسلمانان این سرزمین در شیرینی ها و تلخی ها و در فرازها و فرودها در کنار هم بودند ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تجربه این همزیستی، همراهی و همیاری را دیده ایم و هنوز طعم آن در جان و دل ماست.

صالحی اضافه کرد:به عنوان عضوی از کابینه دولت سلام رئیس جمهوری را خدمت مسیحیان ایران و جهان می رسانم و سال نو میلادی را برای همه انسانهایی که با مسیح زاده شدند، همراه با صلح، صفا و صمیمت آرزو می کنم.

یوناتان بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی پیام رئیس مجلس شورای اسلامی را به مناسبت سال نو میلادی را خواند.

وی افزود: اینجا جای افرادی خالیست که چشم دیدن اتحاد پیروان ادیان الهی را ندارند.

یوناتان بت کلیا اضافه کرد: مدعیان دروغین دموکراسی عظمت همزیستی و اتحاد مسلمان و مسیحی را در ایران ببینند و عبرت بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.