صادقی مطرح کرد؛

۹۳ درصد واحد‌های تولیدی با کمبود مواد اولیه و ارز کالا مواجه هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: حدود ۹۳ درصد واحد‌های تولیدی هم اکنون با کمبود مواد اولیه و ارز کالا مواجه هستند.

۹۳ درصد واحد‌های تولیدی با کمبود مواد اولیه و ارز کالا مواجه هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران که امروز (سه‌شنبه چهارم دی ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه بیشتر برند‌های قاچاق در شمال تهران و شمیرانات هستند، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها محل‌هایی در مناطق شمالی شهر تهران و شمیرانات در زمینه فروش البسه خارجی  و برند فعالیت داشتند که در شهریور سال ۹۵ به اخذ مجوز و گواهی فعالیت با برندها اقدام کرده بودند.

وی افزود: در سال جاری به دلیل مصوبه دولت، ردیف تعرفه کالایی ورود کالا‌ها به کشور ممنوع شد، بر همین اساس نمایندگی‌های فروش پوشاک خارجی دیگر نمی‌توانند با این برندها فعالیت کنند، اما در گذشته این چنین نبود و فعالیت‌ها انجام می‌شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: از عرضه کنندگان خواستار جمع آوری پوشاک خود طی یک هفته شدیم که اگر این امر صورت نگیرد، کالای آن‌ها قاچاق محسوب خواهد شد.

صادقی گفت: در همین راستا گشت‌های مشترکی بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و اتحادیه صنف پوشاک طی ۹ماه فعالیت کردند و حدود ۵ هزار و ۲۲ مورد در شهر تهران بازرسی انجام شد و حدود ۲۵ هزار و ۳۰۸ مورد بازرسی در شهرستان های استان تهران بوده و در مجوع ۳۰هزار و ۵۳۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده پوشاک در استان تهران انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۳۵۱مورد پرونده به ارزش ۱۲۵میلیارد ریال در قالب گشت مشترک تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: ۴۴۳۵مورد بازرسی ارشادی صورت گرفته است که حدود ۲۱۶۰ واحد بعد از ارشاد، اخطار مکتوب دریافت کردند.

وی افزود: جمع کردن کالا به صورت خرده فروشی دارای تبعاتی است و مبادی که کالای قاچاق از آنجا نفوذ می‌کند، باید مسدود شوند.

صادقی گفت: شناسه کالای تولید داخل نیز هنوز به طور کامل اجرا نشده و همچنین سیستم شناسه عرضه نیز راه اندازی نشده است.

وی ادامه داد: برخورد با واحد‌های خرده فروشی باید با تدابیر خاصی صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه بیان کرد: حدود ۹۳درصد واحد‌های تولیدی هم اکنون با کمبود مواد اولیه و ارز کالا مواجه هستند.

وی افزود: برای گسترش تولید پوشاک و عرضه آن در بازار باید مواد اولیه و ارز مورد نیاز واحد‌های تولیدی تأمین شود که پس از آن بر این واحدها کنترل صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار