استاندار كرمانشاه:

شهدا و دفاع مقدس، گنجينه های بزرگ كشور برای پيشرفت هستند

   استاندار كرمانشاه گفت: باید در دانشگاه‌ها تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت توسعه و رواج پیدا کند زیرا تاثیرات این فرهنگ در دانشگاه‌ها برای پیشرفت و توسعه بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛   هوشنگ بازوند استاندار كرمانشاه  در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار داشت: باید در دانشگاه‌ها تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت توسعه و رواج پیدا کند زیرا تاثیرات این فرهنگ در دانشگاه‌ها برای پیشرفت و توسعه بسیار تاثیرگذار است.
 
وی خواستار تدوین و اجرای برنامه‌های هدفمند و اثربخش در دانشگاه‌های استان برای توسعه این فرهنگ شدو افزود:اگر برنامه‌ها در دانشگاه‌ها منجر به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شد باید بگوئیم که برنامه‌های به خوبی اجرایی و عملیاتی شده است.
 
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید تلاش شود تا این فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل به یک فرهنگ عمومی همانند زمان جنگ شود،  گفت: در زمان جنگ این نوع فرهنگ به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده بود لذا باید با سازوکار‌های مناسب این نوع فرهنگ در جامعه امروزی نیز به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت ۸۲۰ نفر از دانش آموزان استان در زمان جنگ تحمیلی اظهار داشت: آیا دانش آموزان و جوانان کنونی با این تعداد دانش آموز که در مقاطعی به شهادت رسیدند چه از لحاظ تعداد و ویژگی‌های دیگر آشنایی دارند؟ آموزش و پرورش استان باید تلاش کند تا دانش آموز حال حاضر بداند که در این استان ۸۲۰ دانش آموز شهید شده اند.
 
 بازوند بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان باید در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ای مدون داشته باشد زیرا هر چقدر در آموزش و پرورش بیشتر برای گسترش این فرهنگ کار شود دانشگاه‌ها برای توسعه آن کار آسان تری خواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به هزینه ندارد، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با صورتجلسه و کاغذ توسعه پیدا نمی‌کند بلکه باید بازدید‌های میدانی، برگزاری همایش‌ها و مشاعدات عینی از نوع چگونگی ایثارگری برای دانش آموزان و دانشگاهیان در جامعه تبیین و تشریح شود.
 
استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای شبیخون فرهنگی از طریق توپخانه فرهنگی و رسانه ایی علیه ایران اسلامی خواستار افزایش سرعت برنامه‌های مقابله با این نوع تهاجم در داخل کشور شد.
 
 بازوند،  مقاومت در برابر تهاجمات دشمنان را یکی از عوامل بسیار مهم برای پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: در جامعه‌ای پیشرفت صورت می‌گیرد که افراد آن توانمند باشند و این توانمندی با تلاش و کوشش حاصل می‌شود که یکی از پارامتر‌های آن برای توسعه کشور شکل گیری مقاومت مردم است زیرا یک فرد توانمند می‌تواند یک فرد مقاوم باشد.
 
مقام عالی استان با بیان اینکه شهدا و دفاع مقدس گنجینه‌های بزرگ برای پیشرفت کشور هستند،  ادامه داد: در این گنیجینه بزرگ خودباوری، ایثار، شهادت، رشادت، جوانمردی و تواضع وجود دارد و اگر مسئولین برای توسعه این فرهنگ اقدام نکنند خود مردم در بزنگاه‌ها از این گنیجینه بزرگ استفاده خواهند کرد.
 
وی در پایان سخنان خود با اشاره به وطیفه مهم شهرداری‌ها برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بواسطه اینکه شهرداری‌ها با فرهنگ عمومی سروکار دارند لذا برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اجرای برنامه‌های ویژه و نصب المان‌ها و یادمان در نقاط مختلف شهر که می‌تواند یادآور رشادت‌های ایثارگران باشد،  نقش بسیار مهم و ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/ز

برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نصب المان‌ها  نقش بسیار مهم و ویژه‌ای دارند


 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.