رفع تصرف از ۶۸۱ هکتار زمین ملی در هرمزگان

ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان ۶۸۱ هکتار زمین ملی را رفع تصرف کردند.

امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،گفت:  از ابتدای سال تاکنون طی ۳۲ عملیات ۶۸۱ هکتار زمین ملی رفع تصرف شده است.

وی افزود: در این مدت طی ۱۵۸ فقره عملیات میدانی از زمین خواری و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی به میزان ۶۶۷ هکتار در همان مراحل اولیه ممانعت و جلوگیری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با توجه به روش‌های قانونی سهل و سریع درخصوص واگذاری اراضی برای کلیه فعالیت‌های اقتصادی کشاورزی و غیرکشاورزی، علاقمندان و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها، مدیریت اموراراضی استان و یا مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نسبت به پیگیری و اجرایی کردن طرح‌های تولیدی خود اقدام کنند.

امید ذاکری افزود: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت از منابع طبیعی استان آماده دریافت گزارش‌های مردمی درخصوص هرگونه تخریب و تصرف و یا آتش سوزی در اراضی ملی، منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع است.

استان هرمزگان بیش از یک میلیون هکتار جنگل طبیعی و بیش از ۴ میلیون هکتار مرتع دارد که برای بهبود فضای زیستی و کاهش بروز سیلاب‌ها و تندباد‌های مخرب با توجه به بیش از دو دهه خشکسالی استان حفاظت از آن‌ها می‌تواند در کنترل کانون‌های تولید گرد و غبار استان نقش به سزایی داشته باشد
انتهای پیام/ز


رفع تصرف زمین ملی در هرمزگان

برچسب ها: محیط زیست ، رفع تصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.