معاون اقتصادی وزیر کشور در گچساران:

۳۱ شهرستان کشور پایلوت اقتصاد مقاومتی می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت:۳۱ شهرستان محروم استان‌های سراسر کشور به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی انتخاب می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، بابک دین پرست در نشست شورای اداری شهرستان‌های گچساران و باشت گفت : با مشارکت استانداران، محروم‌ترین شهرستان هر استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بیان کرد: شهرستان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه مورد توجه دولت هستند و براساس ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات آنان برنامه ریزی خواهد شد.

 وی بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بهمئی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی تعیین شده است.

شهرستان بهمئی به مرکزیت شهر لیکک با جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر از جمله شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است و در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز این استان قرار دارد.

دین پرست توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های جدی دولت دوازدهم خواند.

وی با اشاره به سفر خود به سیستان و بلوچستان که ۱۲ شهرستان آن استان در ۶ روز کاری بازدید شد، تصریح کرد:۴۸۴ مصوبه که قرار است از سوی ۲۴ وزارت خانه، اجرایی شود دستاورد سفر به استان سیستان و بلوچستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با یادآوری ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در صنعت گردشگری و کشاورزی گفت: مدیریت جهادی درمان رفع مشکلات مردم این استان است.

دین پرست ابراز داشت: در سفر‌های مسئولان وزارت کشور به استان‌ها اولویت‌ها و نیاز‌های ضروری مشخص و برای پیگیری آن‌ها برنامه ریزی خواهد شد.

وی بیان کرد: همه مصوبات بر زمین مانده هیات دولت فعلی و دولت‌های قبل و سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب یک برنامه تدوین و برای آن برنامه ریزی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با یادآوری بررسی که سال پیش در استان‌های سراسر کشور انجام شد گفت: ضعف برنامه ریزی بلند مدت ۱۰ ساله در بیشتر استان‌های کشور مشهود است.

دین پرست بر تلاش بیشتر ستاد‌های فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ستاد‌های رفع موانع تولید و گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ویژه در استان‌های کمتر توسعه یافته برای رونق تولید و اشتغال در کشور تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور میانگین بیکاری کشور در تابستان امسال را ۱۲.۲ درصد ذکر کرد و افزود: این درحالی است که میانگین بیکاری در تابستان سال پیش ۱۱.۵ درصد بود که این آمار نشانگر افزایش نرخ بیکاری در کشور است.

وی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته بهبود مبلمان شهری، ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی، جمع آوری زباله با هدف رفاه حال مردم قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد کشوری بررسی شود.

دین پرست ایجاد سد ده بزرگ در باشت، بهسازی مسکن روستایی، تقویت شبکه تلفن همراه و رفع اختلافات مرزی به ویژه در گچساران را از درخواست‌های مهم این دو شهرستان اعلام کرد.

انتهای پیام/غ

شهرستان های محروم کشور توسعه پیدا می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.