امینی‌فرد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اختصاص ردیف مستقلی برای نظارت مجلس بر طرح تحول سلامت در بودجه ۹۸

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در لایحه بودجه سال آینده ردیف مستقلی برای طرح تحول سلامت قرار داده شده است.

اختصاص ردیف مستقلی برای نظارت مجلس بر طرح تحول سلامت در بودجه ۹۸محمدنعیم امینی‌فرد نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: بودجه سلامت حدود ۱۸ درصد افزایش یافته که عملا این افزایش‌ها در بخش حقوق و دستمزد بوده و در موارد غیر حقوقی هم ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از نکات مثبت لایحه بودجه سال ۹۸ آن است که ردیف مستقلی برای طرح تحول سلامت قرار داده شده و امکان نظارت حداکثری را برای مجلس و دستگاه‌های نظارتی فراهم می‌کند.

امینی‌فرد تصریح کرد: همچنین مهمترین نقطه ضعف بودجه سلامت وابستگی ۶۰ درصدی آن به درآمد‌های اختصاصی است که با خطر عدم تحقق روبه‌رو است.

نماینده مردم ایرانشهر تاکید کرد: از دیگر نقاط ضعف لایحه بودجه سال ۹۸ آن است که متناسب با تورم سال‌های ۹۶ و ۹۷ تنظیم نشده و این موضوع می‌تواند موجب کمبود منابع اعتباری شده و دیگر آنکه نتواند زیان انباشته بیمه‌ها را پاسخ دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید به مردم به صورت شفاف اعلام شود که امکان افزایش منابع وزارت بهداشت وجود ندارد، افزود: ابتدا باید یک سری خدمات را از بسته‌های خدماتی طرح تحول سلامت حذف کرده و آنها را تنها برای دهک‌های خاصی از جامعه در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی که بیشتر شامل هزینه دستمزد می‌شود و همچنین تناسب رشد بودجه آموزش و تحقیقات، نسبت به سال ۹۷، از دیگر نکات مثبت بخش سلامت در بودجه سال ۹۸ است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار