اصلاح ۳۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب در قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: با توجه به اینکه شکستگی لوله‌های آب هزینه‌های زیادی را به شهروندان ودولت تحمیل می‌کند تا کنون ۳۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب اصلاح شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون ۳۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب اصلاح و اعتباری حدود ۹ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

فرخزاد در ادامه با اشاره به وجود ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در استان گفت: زیر ساخت‌های لازم در این بافت‌ها فراهم است و اعتبارات خوبی برای بازآفرینی آن در نظر گرفته شده است.

فرخزاد، هزینه ساخت و ساز در استان را ۲ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: لازم است در استفاده از مصالح ساختمانی دقت بیشتری شود چراکه مصالح غیر استاندارد در بازار زیاد است.

معاون عمرانی استاندار همچنین با اشاره به پسماند‌های صنعتی و بیمارستانی اضافه کرد: با تصمیمی که از ابتدای سال در استان گرفته شده ست پسماند‌های صنعتی کارخانه‌ها از هیچ استان دیگری وارد قزوین نمی‌شود.

فرخزاد با بیان اینکه پسماند عفونی و مایع ۸ استان وارد قزوین شده است، گفت:: این پسماند‌ها با نظارت دقیق دانشگاه علوم پزشکی بی خطر شده است.

وی اضافه کرد: پسماند‌های الکترونیک هم در قم تخلیه می‌شوند.

قدرت الله مهدیخانی مدیر کل بحران استانداری هم با اشاره به انواع بلایای طبیعی گفت:: قزوین بیش از ۲۵ نوع بلایای طبیعی را تجربه کرده است و ۵۹ روستا در معرض خطر سیل هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران تخصیص یافت، گفت:: یک میلیارد و ششصد میلیون تومان از ان برای شهرداری‌ها تجهیزات خریداری شد.

مهدیخانی افزود: ۷۵ پروژه برای مقابله با بحران تعریف شده است که بیش از نیمی از آن به سیل اختصاص دارد.

وی همچنین با اشاره به خسارت سرمازدگی گفت: برای جبران خسارت سرمازدگی باغ‌ها و مزارع ۳۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده که تاکنون صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۲۷ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

مهدی خانی افزود: مدیران صنایع برای در اختیار قرار دادن اطلاعات انبار‌ها با موادقابل اشتعال همکاری نمی‌کنند و به دنبال مطالعه امکان اضطراری اسکان و تخلیه نخاله‌های ساختمانی هستیم.

انتهای پیام/

نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.