مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان؛

تشکیل نهضت سوادآموزی پایه گذار خیزشی علمی بود

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان تشکیل نهضت سوادآموزی را پایه گذار خیزشی علمی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جاسم نعیمی، مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان در مراسمی که با حضور شیخ حسن نیسی، امام جمعه موقت این شهرستان به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برگزار گردید، گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی پایه گذار خیزشی علمی بود که فرصت آموزش خواندن و نوشتن برای همگان فراهم شد.

تشکیل نهضت سوادآموزی پایه گذار خیزشی علمی بود

وی افزود: نهضت سوادآموزی پرچم دار ریشه کن کردن بی سوادی است و از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

نعیمی رسیدن جامعه به مرز‌های توسعه یافتگی را مرهون وجود نظام آموزشی نوین و عام دانست و اظهار داشت: این نهضت با مهیا کردن آموزش خواندن و نوشتن برای بزرگسالان و کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند گامی ارزنده در این زمینه برداشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برنامه ریزی‌های دقیق و اقدامات مدبرانه صاحبان امر، عامل غلبه در صحنه نبرد با بیسوادی است، بنابراین می‌بایست با تبیین دقیق واقعیت ها، ضمن قدم گذاشتن در راه اعتلاء آموزشی، راه تحقق اهداف نهضت سوادآموزی را فراهم کرد.

تشکیل نهضت سوادآموزی پایه گذار خیزشی علمی بود

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان ضمن اشاره به وضعیت جامعه قبل از تشکیل نهضت سوادآموزی که جهل ونادانی در آن ریشه دوانده بود تشکیل این سازمان توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) را نشانه بارزی از واقف بودن امام (ره) نسبت به لزوم خروج جامعه از جمود فکری و رسیدن به روشنگری و آگاهی دانست.

در ادامه این مراسم شیخ حسن نیسی، امام جمعه موقت دشت آزادگان ضمن تشریح ارزش انسان باسواد در مکاتب بشری، دسترسی همگانی به آموزش خواندن و نوشتن را فرصتی ارزشمند دانست و از نقش و جایگاه والای نهضت سوادآموزی در جلوگیری از گسترش ریشه بیسوادی در جامعه یاد کرد.

تشکیل نهضت سوادآموزی پایه گذار خیزشی علمی بود

وی با اشاره به اهمیت آموزش از منظر اسلام کار آموزشیاران را حساس و مهم تلقی کرد و اذعان داشت: باید تمام امکانات در راستای رسیدن جامعه به اهداف از پیش تعیین شده بسیج شوند.

صادق فریسات، رئیس اداره نهضت سوادآموزی دشت آزادگان در پایان با اشاره به برگزاری دوره‌های غیر آموزشی مانند طرح عملی نماز کلید بهشت است در کنار فعالیت‌های آموزشی سواداموزان به ارائه آماری از فعالیت‌های اداره سوادآموزی شهرستان پرداخت.

تشکیل نهضت سوادآموزی پایه گذار خیزشی علمی بود

وی جذب ۳۷۶ نفر سوادآموز، ۳۷۰ نفر در دوره تحکیم، ۴۰۹ نفر در دوره انتقال را از جمله فعالیت‌های این اداره در سال ۹۷ عنوان کرد.

فریسات تعداد کلاس‌های سوادآموزی را ۹۲ کلاس، کلاس‌های دوره انتقال را ۴۱ کلاس و دوره تحکیم را ۳۲ کلاس عنوان کرد و افزود: از این تعداد کلاس، ۱۰۱ کلاس روستایی و ۷۴کلاس شهری هستند.

تقدیر از آموزشیاران نمونه پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/گ

لزوم ریشه کنی بیسوادی در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار