طرح امداد زمستانی اورژانس بوشهر آغاز شد

طرح امداد زمستانی به‌منظور کاهش مرگ‌ومیر و معلولیت‌های ناشی از حوادث ترافیکی و سرما و ایجاد هماهنگی‌های بین بخشی آغاز شد.

طرح امداد زمستانی اورژانس بوشهر آغاز شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: در طرح امداد زمستانی علاوه بر استقرار همه آمبولانس‌های اورژانس، تمامی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ و همچنین پایگاه‌های امداد هوایی برای ارائه خدمات پزشکی به افراد حادثه‌دیده نیز در آماده‌باش کامل قرار دارند.

دکتر عبدالرحیم دادجو افزود: هماهنگی سازمان‌ها در اجرای طرح امداد زمستانی در کاهش رسیدن بر بالین حادثه دیدگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در این زمینه، ۳۷۷ نفر از کارکنان در ۱۵ پایگاه شهری، ۳۵ پایگاه جاده‌ای بااستعداد ۷۵ آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک پایگاه امداد هوایی به ارائه خدمات امدادی در سراسر استان خواهند پرداخت.

اطمینان از سالم بودن وسایل گرمازا

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شهروندان باید از سالم بودن وسایل گرمازا و نشتی آلودگی و نشت گاز مونواکسیدکربن برای جلوگیری از خطر مسمومیت اطمینان یابند.

دادجو افزود: راننده‌های وسایل نقلیه نیز نکات ایمنی را در زمان مه گرفتگی و آبگرفتگی معابر رعایت کنند و ماهیگیران و مالکان شناور‌های دریایی هم پس از بررسی شرایط جوی به دریا بروند.

سالمندان مراقب باشند

وی با توجه به افزایش مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ با موضوع سقوط و زمین خوردن سالمندان در این فصل زمستان بیان کرد: سالمندان باید بیشتر مراقب لیز بودن زمین باشند و برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی لباس گرم بپوشند، از کفش‌های مناسب فصل سرما استفاده کنند و برای کاهش درد‌های عضلانی در این فصل بهتر است با روغن‌هایی مثل روغن‌زیتون بدن خود را ماساژ دهند تا سبب استحکام استخوان‌ها شود.

مراقبت‌های تنفسی را جدی بگیریم

دکتر دادجو افزود: با توجه به شیوع سرماخوردگی در این فصل باید مراقبت‌های تنفسی را هم جدی بگیریم، افراد در معرض خطر مثل اطفال و سالمندان و مادران باردار از شستشو و ضدعفونی مرتب دست‌ها غافل نشوند، از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند، کمتر در معرض سرما قرار بگیرند و در صورت ضرورت از کلاه و شال‌گردن و ماسک استفاده شود.

وی با تاکید بر خودداری از خوددرمانی، خاطرنشان کرد: افراد در صورت مشاهده علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند، دارو‌هایی که پزشک به آن‌ها می‌دهد به دیگران ندهند، مایعات زیاد بنوشند، نوشیدنی‌های گرم زیاد استفاده شود و ویتامین‌ها را به‌اندازه نیاز در رژیم غذایی خود جای دهند.

طرح امداد زمستانی اورژانس تا ۲۱ اسفند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

طرح امداد زمستانی اورژانس در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.