فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد :

همدان سومين استان برتر در حوزه امنيت

 فرمانده انتظامی استان همدان  گفت: ایران جزو امن‌ترین کشور‌های دنیا و استان همدان نیز سومین استان برتر در حوزه امنیت کشور است.

همدان سومين استان برتر در حوزه امنيتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان  گفت: نرخ آمار جرائم خرد رو به افزایش بوده، اما جرایم خشن ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: طبق آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته میزان جرائم غیر عمد در این استان ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

وی وضعیت اقتصادی، تورم و بیکاری را در بروز جرائم موثر دانست و اظهار داشت: کشور با مشکلاتی غیرعمد در حوزه اقتصادی مواجه است که می‌توان با تدبیر و پشتکار و تلاش جهادی آن را پشت سر گذاشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان، با برشمردن توفیقات نیروی انتظامی همدان در ۹ ماهه گذشته اظهار داشت: مبارزه با جرایم خشن، کاهش تصادفات فوتی، مشاوره جوانان و خانواده ها، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، فرهنگ‌سازی، اشراف اطلاعاتی در حوزه مجازی و پیشگیری از معضلات اجتماعی از اولویت‌های ما در سال ۹۷ بوده  و به موفقیت‌هایی دراین زمینه  دست یافته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان بازخورد تلاش‌های مجموعه نیروی انتظامی را مطلوب ارزیابی کرد و درباره اعتماد مردم به نیروی انتظامی  هم گفت:  در ۹ ماه گذشته ۸۶۰ هزار بار مردم با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته‌اند و این آمار بیانگر یعنی همکاری صمیمانه مردم با پلیس است.

وی افزود: ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۱۶۰۰ عملیات در قالب پاکسازی مکان‌های آلوده و جمع آوری معتادین انجام داده ایم که ۷ هزار نفر معتاد جمع‌آوری به کمپ‌ها تحویل داده شده و در این باره ۵ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

کامرانی صالح  ادامه داد:  مشاوره و آموزش خانواده‌ها در برخورد با چگونگی رفتار با جوانان ازجمله برنامه‌های حوزه اجتماعی بوده که در کنار فعالیت‌ها به آن پرداخته ایم و همین تلاش‌ها باعث شد همدان رتبه ۲ کشور را در مبارزه با مواد مخدر کسب کند. علاوه بر این نیز  ۱۵ درصد قاچاق در استان کاهش یافته که یکصد و شصت میلیارد تومان ارزش ریالی محموله‌ها بوده است.

وی از تردد یکصد و بیست میلیون خودرو در راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت:  ۲۵ درصد نسبت به ۹ ماه سال گذشته افزایش تردد داشته ایم  و ۱۴ درصد نیز تصادفات برون شهری و ۴ درصد از تصادفات درون شهری کاهش یافته که البته این تصادفات منجر به فوت ۴۰۰ نفر در سطح استان شده است.

وی همچنین از تعداد تماس مردم با سامانه ۱۹۷ خبر داد که ۲۴ هزار مورد بوده است که در این باره ضمن افزایش  تعامل پلیس با مردم  ۱۲۰۰ مورد  نیز ملاقات مردمی داشته ایم که نشانگر اعتماد مردم به نیروی انتظامی است.

کامرانی صالح  در مورد فعالیت پلیس همدان در زمینه مبارزه با تخلفات  فضای مجازی گفت:: تاکنون  ۵۰۰ پرونده تخلف در فضای مجازی تشکیل شده است و ۳۰۰ هزار نفر در مساجد و مدارس و کلانتری‌ها نیز  مشاوره شده‌اند.

 همچنین درحوزه اماکن عمومی، گذرنامه، تبعیض پلاک و نظام وظیفه ۱۲۰ هزار مورد خدمات مشاوره‌ای انجام داده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان از کاهش جرائم خشن و سرقت استان در ۹ ماهه گذشته ابراز رضایتمندی کرد و افزود: ۱۹ دستگاه موتور سیکلت و خودرو برای انجام مأموریت‌های سامانه ۱۱۰ فعال هستند و شاخص زمان حضور ما در صحنه گذارش شده ۱۵ دقیقه است.

انتهای پیام/

جرایم غیر‌عمد استان ۵۰ درصد کمتر از کشور است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار