استاندار آذربایجان شرقی خبرداد؛

بهره برداری آزمایشی از خط آهن میانه – تبریز

استاندار آذربایجان شرقی گفت:مرحله نخست خط آهن میانه-تبریز تا بستان آباد در ماه‌های آینده به صورت آزمایشی بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرای خط آهن میانه – تبریز گفت: طرح، پیشرفت خوبی داشته است، اما برای تکمیل مرحله دوم آن تا تبریز، نمی‌توان زمان دقیقی اعلام کرد.

وی افزود: با وجود پیشرفت این طرح بزرگ، برخی نواقصات از جمله تملک اراضی، پیشبرد آن را با مشکل مواجه کرده است و باید به زودی حل شود.

نماینده شرکت مجری طرح خط آهن میانه – تبریز نیز گفت: چنانچه شرایط جوی، اجرای طرح را با مشکل مواجه نکند، تا سال آینده این طرح باید به ایستگاه خاوران برسد.

به گفته علی محمدزاده، برای تکمیل طرح، بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار آذربایجان شرقی، امروز برای نخستین بار از طرح بزرگ و ملی خط آهن میانه - تبریز در ایستگاه بستان آباد بازدید کرد.

خط آهن میانه - تبریز از قدیمی‌ترین طرح‌های حمل و نقل کشور و از طرح‌های بزرگ و راهبردی آذربایجان شرقی است که در ۱۰ قطعه به هم پیوسته و در مجموع به طول ۲۰۳ کیلومتر ساخته می‌شود.

احداث این راه‌آهن از سال ۷۹ در دو خط آغاز شده و اکنون به بستان‌آباد رسیده است.

با بهره‌برداری از این خط آهن، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌بار به اروپا متصل شده است و فاصله میان تهران ـ تبریز از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمان، از ۱۳ ساعت به ۶.۵ ساعت کاهش می‌یابد.

این خط همچنین مسیر ریلی ۳۲۰ کیلومتری تبریز به میانه را به ۲۰۵ کیلومتر کاهش خواهد داد.

طرح راه‌آهن میانه - تبریز از ایستگاه کنونی میانه واقع در مسیر راه‌آهن کنونی تهران – تبریز آغاز و با گذر از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه راه آهن تبریز متصل می‌شود.

احداث این خط آهن موجب صرفه جویی در سوخت، کاهش توقف‌های مکرر قطار به علت دو خطه بودن مسیر، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و کاهش آلاینده‌های محیطی می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

 خط آهن میانه-تبریز تا بستان آباد 

برچسب ها: مترو ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار