معاون سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد؛

استخدام ۹۵۰۰ نیرو در بخش بهداشت و درمان طی سال ۹۸

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از صدور مجوز استخدامی برای ۹ هزار و ۵۰۰ نیرو در بخش بهداشت و درمان در سال ۹۸ خبر داد.

کم آبی مشکل جدی خراسان جنوبی/نابخردی منابع ملی را هدر داد/استخدام ۹۵۰۰ نیرو در بخش بهداشت و درمان طی سال ۹۸به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه  کشورصبح پنج شنبه در سفر خود به استان خراسان جنوبی از زندان مرکزی بیرجند،خوابگاه پسران ۹ دی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی و بیمارستان رازی بیرجند بازدید کرد  که در حاشیه هر کدام از این بازدیدها مواردی را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

در ادامه صبحت های وی را در حاشیه این بازدیدها می خوانید.

بسیاری از زندانیان جرائم مالی چوب سوء مدیریت ها را می خورند

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بسیاری از زندانیان چوب سوء مدیریت های ما را می خورند، گفت:اقتصاد رانتی و مریض باعث زندانی شدن بسیاری از زندانیان جرائم مالی غیر عمد شده است.

سعید نمکی صبح پنج شنبه در بازدید از زندان مرکزی بیرجند بیان کرد: شرایط زندان در ایران باید با زندان آمریکا فرق داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مکتب شیعه نباید به زندانی سخت گرفت، اظهار کرد: بسیاری از زندانیان جرائم مالی که در بند هستند چوب سوء مدیریت های ما را می خورند.

نمکی با بیان اینکه جوانان نباید در زندان بلکه باید در اشتغال باشند، اظهار کرد: اقتصاد رانتی و مریض باعث زندانی شدن بسیاری از زندانیان جرائم مالی غیرعمد شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این زندانیان جرائم مالی در واقع بیگناه هستند، افزود: باید در جرائم مالی غیرعمد شرایطی فراهم شود که زندانیان روزهای پنج شنبه و جمعه کنار خانواده بمانند.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: این امر باعث می شود تا هم خانواده ها از آسیب دور بماند و هم آبروی فرزندان شان حفظ شود.

وی با بیان اینکه مرخصی آخر هفته زندانیان جرائم مالی غیر عمد در برخی استان ها انجام شده است، افزود: برای انجام این کار همکاری می کنیم.

کم آبی مشکل جدی خراسان جنوبی/نابخردی منابع ملی را هدر داد

سعید نمکی در حاشیه بازدید از خوابگاه پسران ۹ دی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران بررسی قابلیت‌ها و مشکلات استان را از جمله اهداف این بازدید‌ها دانست و افزود: بعد از این بازدید نشست‌های کارشناسی با حضور مدیران ارشد خراسان جنوبی برگزار می‌شود تا بر مبنای جدول اولویت بندی کاستی‌های استان را کاهش دهیم.

وی با اشاره به افزایش یارانه مددجویان بیان کرد: در سال جاری هفت هزار میلیارد تومان برای یارانه مددجویان در نظر گرفته بودیم که در سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

قول مساعد برای تخصیص بودجه به پارک موزه دفاع مقدس در استان

وی در پاسخ به  وضعیت اعتباری دو پروژه ملی پارک موزه دفاع مقدس و موزه استکبار ستیزی طبس بیان کرد: موزه‌های دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و سمبلی برای نسل جوان است بنابراین قطعا یکی از اولویت‌های ما کمک به مجموعه است.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه بر اساس گفته مسئولان اعتبار مورد نیاز برای احداث پروژه پارک موزه دفاع مقدس هفت تا ۱۰ میلیارد تومان است، چه میزان تامین خواهد شد، گفت: پس از بررسی‌ها سعی می‌کنیم حداکثر بودجه را تخصیص دهیم چراکه یکی از اولویت‌های پیش رو است.

نمکی با اشاره به پروژه راه آهن خراسان جنوبی بیان کرد: در سال آینده باید مطالعاتی انجام شود و جمع بندی این مطالعات به سمت توسعه راه آهن هدایت شود.

کمبود آب و کوچ بی رویه مردم منطقه

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در خراسان جنوبی بیان کرد: کمبود آب مشکلی ملی است که در خراسان جنوبی کوچ بی رویه مردم را رقم زده است.

وی خواستار مصرف بهینه آب در استان شد و گفت: انتقال آب از دیگر سرزمین‌ها به خراسان جنوبی از دیگر راهکار‌ها بوده که بخشی از مطالعات آن انجام شده و برخی در حال انجام است.

نمکی با بیان اینکه مطالعات باید کارشناسی باشد، افزود: در سال‌های گذشته اقداماتی از روی بی خردی و بدون کارشناسی انجام شده که منابع ملی را هدر داده است.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: کار کارشناسی به ما کمک کند که منابع ملی را بهینه مصرف کنیم.

وی با بیان اینکه کم آبی و خشکسالی یکی از بحث‌های جدی خراسان جنوبی است، اظهار کرد: امیدوارم تا پایان سال ۹۸ تصمیمات درست و کارشناسی برای کم آبی این منطقه اتخاذ شود.

وی با اشاره به وضعیت راه‌های استان بیان کرد: سال ۹۸ چند پروژه زیرساختی برای توسعه راه‌های خراسان جنوبی شروع خواهد شد.

پذیرش۳۰هزار دانشجو در دانشگاههای فرهنگیان/سهم خراسان جنوبی۱۵۰۰نفر

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای پذیرش ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از خوابگاه پسران ۹ دی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان هزار و ۵۰۰ نفر است  و  ، گفت: می توانیم ۷۰۰ دانشجوی بومی بپذیریم.

ایرج مهدی زاده کمبود نیروی آموزش و پرورش خراسان جنوبی را هزار و ۷۱ نفر عنوان کرد و افزود:فضای موجود امکان پذیرش بیشتر دانشجو را به ما نمی دهد.

وی با بیان اینکه ۲۰ نفر هیئت علمی و ۶۰ مدعو در دانشگاه فرهنگیان داریم، افزود: ۴۵ درصد دانشجوهای این دانشگاه غیر بومی هستند.

مهدی زاده با بیان اینکه در رشته آموزش ابتدایی ۱۰۰ درصد دانشجوها بومی هستند، ادامه داد: از مجموع کل دانشجویان ۴۵ درصد دختران و ۵۵ درصد پسران هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه پیوسته و ۴۳۵ نفر ناپیوسته هستند.

در این بازدید مقرر شد سوله ورزشی در سال آینده برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان احداث شود.

استخدام ۹۵۰۰ نیرو در بخش بهداشت و درمان طی سال ۹۸

سعید نمکی صبح پنج شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی بیرجند گفت: در نشستی که با مدیران بخش بهداشت و درمان و امور استخدامی داشتیم، برای سال ۹۸ قریب به ۹ هزار و ۵۰۰ نیرو برای تخت‌های بیمارستانی که راه اندازی می‌شود مجوز استخدامی صادر و تامین اعتبار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تلاش ما این است در سال آینده هیچ تختی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بدون نیرو نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در حاشیه این بازدید با بیان اینکه چهار هزار تخت بیمارستانی در استان اشغال است، گفت: ضریب اشغال تخت‌های استان قریب به ۶۹ درصد است که بسته به نیاز تامین خواهیم کرد.

محمد دهقانی فیروز آبادی بیان کرد: نظام ارجاع در سطح روستا‌ها راه اندازی شده و در سطح شهر‌ها در حال راه اندازی است.
وی بیان کرد: سه کلینیک ویژه در خراسان جنوبی داریم که دو مرکز در بیرجند و یکی در قاین است.

انتهای پیام/ت/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.