رئیس پلیس فتای استان سمنان:

خاستگار سابق که تصاویر خصوصی و خانوادگی دختر را انتشار می داد دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری خواستگار اسبق شاکی پرونده که با ایجاد پروفایل جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی شاکیه نموده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتای استان سمنان در راستای کشف پرونده دستگیری مجرم مجازی گفت: پرونده‌ای با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی در پلیس فتا شهرستان گرمسار تشکیل و رسیدگی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکیه مشخص گردید متهم یا متهمین با بهره‌گیری از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد یک پروفایل جعلی با تصاویر شاکی پرونده، نموده است.

سرهنگ صادقی بیان کرد: متهم با در اختیار داشتن تصاویر شاکیه و راه اندازی پروفایل جعلی موجب مزاحمت و هتک حیثیت وی گردیده است.

 این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اقدامات فنی صورت گرفته، مستندات ارائه شده توسط شاکی و ادله‌های جمع آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا، فرد ایجاد کننده پروفایل شناسایی و دستگیر گردید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهم پرونده خواستگار اسبق شاکیه بوده که در زمان حضور در پلیس فتا با بیان مطالب غیر مرتبط سعی در گمراه نمودن کارشناسان این پلیس را داشت، که با مشاهده مستندات انکار ناپذیر، لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی معترف گردید.

سرهنگ صادقی برای هوشیاری کاربران در فضای سایبر، به آنها توصیه کرد: استفاده بیش از حد از فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی باعث بروز برخی ناراحتی‌های جسمی و حتی اعتیاد اینترنتی می‌گردد.

وی در ادامه افزود: کاربران قبل از نصب هر برنامه و اپلیکیشن، قابلیت و تهدیدات آن را مدنظر قرار داده و آگاه باشند که برنامه‌های غیر بومی براساس تفکر طراح و فرهنگ آن کشور ایجاد گردیده است پس می‌تواند زمینه ساز بروز برخی ناهنجاری‌ها در سطح جامعه گردد و همچنین تاکید می گردد، به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی خود اعم از عکس، فیلم، اطلاعات بانکی و غیره را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

سرهنگ صادقی در انتها با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران عزیز درخواست کرد در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری، با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام / گ

جاعل پروفایل مجازی دستگیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار