معاون گردشگری وسرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان خبرداد؛

راه اندازی ۳۰ اقامتگاه بوم گردی تا پایان امسال در روستا‌های استان

رحمان فرمانی گفت: در استان سمنان ۷۰ اقامتگاه بوم گردی فعال است و تا پایان امسال ۳۰ اقامتگاه دیگر هم در روستا‌ها راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رحمان فرمانی معاون گردشگری وسرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان سمنان در گردهمایی مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی که در عباس آباد دامغان برگزار شد گفت: ۱۳۳ پروژه گردشگری با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در استان در حال اجراست که با افتتاح این پروژه‌ها، ظرفیت اقامتگه‌های گردشگری به پنج هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود: در استان سمنان ۷۰ اقامتگاه بوم گردی فعال است و تا پایان امسال ۳۰ اقامتگاه دیگر هم در روستا‌ها راه اندازی می‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی گردشگران خارجی در سمنان

فرمانی گفت:  از ابتدای امسال تاکنون ۴۲۰ گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های بوم گردی استان سمنان اقامت داشتند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش دارد.

محمد ایزدفر رئیس کانون بوم گردی استان سمنان هم در این نشست گفت: در دو سال اخیر مدیران ۵۲ واحد بوم گردی برای اخذ ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی افزود: پرونده متقاضیان راه اندازی ۱۱۰ اقامتگاه بوم گردی در کمیسیون گردشگری استان سمنان در حال بررسی است. در این جلسه که مدیران بیش از ۳۰ اقامتگاه بوم گردی استان حضور داشتند درباره تسهیلات بانکی واحد‌های بوم گردی، مرمت و بازسازی خانه‌های قدیمی، بیمه اقامتگاه‌ها و نحوه جذب اقامت گردشگران داخلی و خارجی در اقامتگاه‌های بوم گردی بحث و بررسی شد.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار